Az Aston Martin Valhalla bemutatkozása igazi szenzációt jelentett, hiszen a sportautó 1079 lóerős hibrid V8-as erőforrással büszkélkedhet. Ez a lenyűgöző teljesítmény új magasságokba emeli a vezetési élményt, ötvözve a klasszikus brit dizájnt a modern tec
Öt év után végre elkészült a brit márka első igazi plugin hibridje, melyből 999 példányt terveznek gyártani.
Az Aston Martin 2019 márciusában, a Genfi Autószalon színpadán leplezte le a csúcsmodellek új gyöngyszemét, a lenyűgöző 1155 lóerős V12-es Valkyrie-t. E szuperautó mellett bemutatkozott az AM-RB 003, amely most Valhalla néven érkezett meg a sorozatgyártásra szánt, jelentősen átalakított végleges verziójával. Ez a modell a sportautók világának új magasságait célozza meg, ötvözve a teljesítményt és a technológiát.
Az eredetileg elképzelt, saját tervezésű 3 literes biturbó V6-os motor helyett most egy lenyűgöző Mercedes-AMG származású 4 literes biturbó V8-as erőforrás dolgozik. Ennek a monstrumnak a teljesítménye pedig elképesztő, hiszen 828 lóerőt produkál.
Ehhez hozzájön még a triplamotoros plugin hibrid rendszer produkciója, a végeredmény pedig 1079 lóerő, illetve 1100 Nm.
Elektromos módban csak az első kerekek hajtottak, ez esetben maximum 140-es tempóval legfeljebb 14 kilométert képes megtenni a Valhalla.
Ez a lenyűgöző sportkocsi mindössze 2,5 másodperc alatt képes elérni a 0-100 km/h sebességet, és a végsebessége akár 350 km/h-ra is rúghat.
A nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltóval ellátott újdonság mindössze 1655 kilogrammos súlyával lenyűgöző teljesítményt nyújt. Az aktív hátsó légterelővel kiegészített egyedi aerodinamikai csomag pedig 240 km/h sebességnél 600 kilogrammos leszorítóerőt generál, így biztosítva a maximális stabilitást és irányíthatóságot a legmagasabb sebességeknél is.
A Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal ellátott Valhalla árazása egyelőre titokban marad, de annyit már tudunk, hogy a gyártó összesen 999 példányt szándékozik készíteni ebből az exkluzív járműből.