A klasszikus autók jövője cseppet sem reménytelen.

A piac túlhangsúlyozza az elektromos járművekre (EV) való átállás okozta egzisztenciális kockázatot, amely a hagyományos autógyártókat fenyegeti, a Fidelity viszont úgy látja, az előbbiek kiszorulása helyett a piaci részesedés megoszlik a hagyományos autógyártók és az olyan kizárólagos EV-gyártók között, mint a Tesla vagy a BYD. A piac nem osztja ezt a véleményt, és hosszú távon meglehetősen következetesen nullára árazza be a hagyományos autógyártókat. A befektetők túlértékelik az új EV-gyártók komparatív előnyét, és alulértékelik azok hagyományos versenytársait. Időbe telik majd, amíg a piac alkalmazkodik az új helyzethez, de megjutalmazhatja azokat, akik képesek lesznek átvészelni az odáig vezető utat.
A hagyományos autógyárak számára a legnagyobb kihívást a gyártási folyamatok és az ellátási lánc átállítása jelenti a belső égésű motorral működő modellekről a tisztán elektromos járművekre. Ezek a vállalatok nem könnyítették meg a saját helyzetüket azzal, hogy az első elektromos autók megjelenésekor lassú reakcióval válaszoltak, ezzel óriási előnyhöz juttatva azokat a gyártókat, akik már az elejétől fogva a villanyautókra összpontosítottak. Az elektromos járművek gyártói ki is használják ezt a versenyelőnyt, és mára egyre kifinomultabb szoftvermegoldásokat integrálnak autóikba, amelyeket gyakran saját fejlesztés keretein belül terveznek.
A hagyományos gyártók helyzete valójában nem annyira válságos, mint ahogy azt sokan gondolják. A Volkswagen körüli nemrégiben zajló leépítések hírei például gyakran eltúlozzák a valós helyzetet. Napjainkban minden autógyárnak alkalmazkodnia kell a költségcsökkentéshez, hogy lépést tudjon tartani a kínai konkurenciával.
A Fidelity várakozásai szerint a hagyományos üzleti modellek korrekciója várható: ezentúl nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a szoftverfejlesztésre, az elektronikai architektúrára, az akkumulátorgyártásra és az ellátási láncon belüli vertikális integrációra. Az persze valószínű, hogy lesz néhány vállalat, amelyik a partvonalon kívülre kerül, de olyan vérfürdő nem lesz, mint amilyet a piac jelenleg vízionál. Nem mintha a kizárólag elektromos meghajtású járművekkel foglalkozó cégeknek olyan sima lett volna az idáig vezető útjuk. A bevezetés a vártnál hosszabb időt vett igénybe, és az elterjedtség az Egyesült Államokban 10, Európában 20 százalék körül mozog. Továbbra is aggályos a jelenlegi EV-modellek hatótávolsága, és kemény diónak bizonyult a szükséges töltőinfrastruktúra kiépítése is.