A hétfői vihar után számos helyszínen már helyreállt az áramellátás, de a hibaelhárítást megnehezíti, hogy húszméteres fák zuhantak a vezetékekre.


Az E.ON közölte, hogy 165 ezer ügyfelénél ment el az áram, most az ügyfélszolgálata megerősített létszámmal működik.

A hét elején megérkezett hidegfront rendkívüli széllökésekkel, amelyek helyenként akár 90-100 km/h sebességgel csaptak le, és jelentős csapadékot is hoztak magukkal. Ennek következtében komoly károk keletkeztek az E.ON Hungária Csoport által ellátott területeken, beleértve a Dunántúlt, Budapestet és Pest megyét. Összesen 165 ezer ügyfélnél tapasztaltak áramkimaradást, amely eltartott rövidebb-hosszabb ideig.

A vállalat hivatalos közleménye alapján a viharos időjárásra felkészülten reagáltak, így a hibaelhárítási munkálatok azonnal elindultak. Ennek köszönhetően hétfő este 130 ezer ügyfélnél sikerült helyreállítani a szolgáltatást, míg kedd reggelre 8 órára az ellátatlan ügyfelek száma 10 ezerre csökkent, akiknek többsége Pest vármegye településein él.

A szakértők folyamatosan készenlétben állnak, és műszakokban dolgoznak azon, hogy a szolgáltatás a lehető leghamarabb helyreálljon minden érintett területen. A munkálatok során több helyszínen is kihívásokkal kell szembenézniük, hiszen a hálózat egyes szakaszainál olyan fák dőltek a vezetékekre, melyek akár 18-20 méter magasak is lehetnek. Ezek eltávolítása elengedhetetlen a biztonságos helyreállítás érdekében.

A figyelemfelkeltés érdekében szeretnénk megosztani, hogy a műszaki egységek mellett hétfő délutántól megerősített létszámmal üzemel az E.ON ügyfélszolgálata. Ezen intézkedés célja, hogy gyorsan és hatékonyan fogadják a bejelentéseket, valamint tájékoztassák az érintett ügyfeleket. A telefonos ügyfélszolgálaton elsősorban az egyéni bejelentésekre összpontosítanak. Fontos megjegyezni, hogy a nagyobb területet érintő, több utcát vagy résztelepülést érintő üzemszüneteket az E.ON szakemberei központilag kezelik, így ezek bejelentésére nincs szükség.

Related posts