A mesterséges intelligencia alkalmazásával bombafenyegetéseket juttattak el számos osztrák intézményhez.


Johann Baumschlager, az alsó-ausztriai rendőrség szóvivője bejelentette, hogy Alsó- és Felső-Ausztriában számos iskola bombafenyegetésről értesült. Az érintett intézmények biztonsági okokból hétfő reggel kiürítésre kerültek, és jelenleg alapos átvizsgálás zajlik.

A fenyegető üzenetek vasárnap késő este kezdtek megérkezni az iskolákhoz. Az üzeneteket egy mesterséges intelligencia által létrehozott szöveg kíséri, amelyben arra figyelmeztetnek, hogy hétfő délelőtt bombát fognak robbantani az érintett intézményekben – számolt be az MTI.

Hétfőn reggel Alsó-Ausztriában 21 intézmény volt érintett - mondta el Baumschlager az ORF osztrák közszolgálati műsorszolgáltató hírportálja szerint.

Tűzszerészek és bombakereső kutyák vizsgálják át az épületeket. Egyelőre sehol nem találtak veszélyes anyagokat vagy eszközöket.

A felső-ausztriai rendőrség azt közölte, hogy ott is érkeztek hasonló fenyegető levelek, elsősorban szakiskolákba. A rendőrség hangsúlyozta, komolyan veszik az ügyet, és együttműködnek az iskolák vezetésével.

Ahogyan az Index híradásában is olvasható, január hónapban több mint 300 iskola kapott bombafenyegetést Magyarország területén. Az alapos nyomozások során azonban egyetlen intézményben sem bukkantak robbanószerkezetre. Egy héttel később hasonló iszlamista üzenetet kaptak 46 további iskola, de ezekben az esetekben is mindenki megnyugtatására, bomba nem volt jelen az intézmények területén.

Több érdekes eset is napvilágra került, amikor a diákok a számonkérések elkerülésére törekedtek, és ennek érdekében fenyegető üzeneteket juttattak el az iskoláikhoz. Január 22-én egy sajószentpéteri általános iskola volt az első, ahol bombariadó történt. Ezt követően, január 23-án két szegedi és két hódmezővásárhelyi intézmény is hasonló helyzetbe került. Később, február 2-án egy X. kerületi iskola kapott fenyegetést egy mindössze 10 éves fiútól, aki nem tudta megindokolni a cselekedetét. Az események rávilágítanak arra, hogy a diákok milyen szélsőséges lépésekhez folyamodnak a stresszes helyzetek elkerülése érdekében.

Related posts