A nyomozóhatóságok döntése értelmében 7 millió dollár értékű vagyontárgyat koboznak el Bogdan Peşchir ingatlanjairól.


Bukarest, december 8./Agerpres/ - A nyomozók hétmillió dollárt foglaltak le Bogdan Peşchirtől, aki Călin Georgescu TikTok kampányát támogatta, miután közel 24 órás házkutatásokat végeztek brassói ingatlanjaiban.

A legfőbb ügyészség illetékesei tájékoztatták a közvéleményt, hogy a házkutatások szombat reggel indultak el, és a vasárnapra virradó éjszakában zárultak le. A nyomozóhatóságok Bogdan Peşchir három brassói ingatlanából számos számítógépet és adattárolót foglaltak le.

Az elkobzott készülékek informatikai átvizsgálása után az ügyészek elrendelték hétmillió dollár átutalását Peşchir számlájáról az elkobzott vagyonokat kezelő ügynökség (ANABI) számláira.

A kihallgatások lezárása után az ügyészek végül úgy határoztak, hogy Bogdan Peşchir szabadon elhagyhatja a helyszínt.

Az ügyészség tájékoztatása alapján nyomozás indult szavazatvásárlás, pénzmosás, informatikai csalás, valamint a 2002/31-es számú sürgősségi kormányrendelet 5. cikkelye által tiltott fasiszta, rasszista vagy idegengyűlölő szervezetek és jelképek használata miatt.

Az ügyészek azzal gyanúsítják Peşchirt, hogy részt vett Călin Georgescu államfőjelölt választási kampányának illegális finanszírozásában. "A felhasznált pénzösszegek a gyanú szerint bűncselekmények elkövetéséből származnak, és felmerült a pénzmosás gyanúja is" - állítja az ügyészség.

A Legfelsőbb Védelmi Tanács november 28-i ülésén közzétett jelentése szerint az SRI felfedte, hogy Călin Georgescu TikTok-kampányának anyagi hátterét Bogdan Peşchir biztosította, amelynek költségei elérték az egymillió eurót.

Az üzletember a "bogpr" TikTok-fiókot alkalmazta a jelölt kampányának támogatására. Ezt a tényt a kínai közösségi média platform képviselői is megerősítették a román hatóságok számára, ahogyan azt a SRI is hangsúlyozta.

Bogdan Peşchi október 24. és november 24. között összesen 381 ezer dollárt költött a Călin Georgescu népszerűsítésére, még a választási kampány lezárulta után is, és ezt a TikTok platformon aktív felhasználóknak fizette ki.

A SRI szerint a TikTok-influenszerek finanszírozása az online promóciós tevékenységek kifizetésére használt FameUp alkalmazáson keresztül történt. Ezen az applikáción kínálták fel számukra a Călin Georgescut népszerűsítő politikai hirdetéseket is, részletes leírásokkal együtt. Az influenszerek meggyőzésének egyik módszere az volt, hogy egy - a SRI által meg nem nevezett - dél-afrikai cég e-mailben megkereste

A GERPRÉS/(RO - szerző: Eusebi MANOLACHE, szerkesztő: George ONEA, HU - szerkesztő: VALKAI Krisztina) forrása alapján:

Related posts