A Zsolnay cég többségi tulajdonosa tervezi, hogy bejegyeztetné a "Dubai Csoki" elnevezést, hogy megvédje azt a potenciális felhasználásoktól.
Bachar Najari, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. szír származású többségi tulajdonosa, december 11-én bejegyzési kérelmet nyújtott be a "Dubai Csoki" védjegyre. Ez a név egy különleges pisztáciás csokoládé kapcsán vált népszerűvé, amelynek népszerűsége az idei ősszel TikTok-videók által robbant be a köztudatba.
Bachar Najari, a szír származású üzletember, aki Magyarországon leginkább a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. többségi tulajdonosaként és vezérigazgatójaként vált ismertté, december 11-én bejelentette, hogy védjegybejelentést nyújtott be a "Dubai Csoki" elnevezésre a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál - számol be róla a G7.
A kérelmet magánszemélyként, ügyvédjének segítségével nyújtották be. Ez a kérelem a 30-as számú árujegyzékhez kapcsolódik, amely többek között a kávé, tea, kakaó és csokoládé termékeket foglalja magában. Jelenleg a hivatal tájékoztatása szerint a bejelentés elbírálása még folyamatban van.
A "Dubai Csoki" története szorosan összefonódik Sarah Hamoudával, a brit-egyiptomi vállalkozóval, aki Dubaiban él. Sarah 2021 óta készíti el különleges csokoládéit, melyek vastagabb töltelékkel és egyedi összetevőkkel büszkélkednek, mindezt a Fix Dessert Chocolatier márkaneve alatt. Magyarországon a "Dubai Csoki" kifejezés leginkább a pisztáciás "Baklawa II The Future" nevű variációhoz kapcsolódik, amely az idei ősz folyamán világszerte hatalmas népszerűségnek örvend. Ennek hátterében Maria Vehera TikTok-influenszer által készített, virálisan elterjedt videója áll, amely szemet gyönyörködtető módon mutatta be a csokoládét.
Najari üzleti tevékenysége messze túlmutat a porcelángyártáson. LinkedIn-profilja alapján svájci lakhellyel bír, és Magyarországon számos vállalkozásban, valamint egy üzleti tanácsban is elkötelezetten részt vesz.
Ahogy már korábban említettük, az idei karácsonyi szezonban új dimenzióba lépett a dubaji csoki, amely a kiskereskedelmi slágerek élvonalába tartozik. Ezt a Lidl által bevezetett mennyiségi korlátozások is tükrözik a népszerű pisztáciás édesség iránti kereslet növekedése mellett.
A Lidl boltjában az édességek ára kilogrammonként körülbelül 25 ezer forint, így egy 100 grammos szeletért 2499 forintot kérnek az akciós újság alapján. Ezzel szemben az Aldi hasonló terméket kínál, de itt nincs mennyiségi korlátozás, és az ára kilogrammonként 16 655 forint.
Ahogy már említettük, a svájci Lindt csokoládégyártó csütörtökön különleges meglepetéssel szolgált németországi vásárlóinak, bemutatva a közel-keleti ízek varázsát. A "Dubai csokoládé" iránti lelkesedés most Európát is elérte, felforgatva ezzel a több évszázados cukrászati hagyományokat.
Hosszas órákon át tartó várakozás után több száz lelkes csokoládérajongó lepte el a Lindt nyugat-németországi aacheni boltját. Miután sikerült átküzdeniük magukat a tömegen, a szerencsések különleges csokoládémintákat kóstolhattak, majd pedig egy-egy egyedi sorszámmal ellátott tábla csokoládé beszerzésére is lehetőségük nyílt. A pillanat varázsa és a csokoládé illata mindenkinek felejthetetlen élményt nyújtott.
A Lindt legújabb finomsága, a "Dubai csokoládé", igazi ínycsiklandó különlegességgel hódította meg a közönséget. Ez az édesség a gazdag csokoládé, a krémes pisztáciakészítmény és a baklavából származó, édes künefe harmonikus elegyét kínálja, amely minden falatban egy varázslatos ízutazásra invitál.
Borítókép: Sascha Thelen / képügynökség / Getty Images