Az AutoWallis értékesítéseit jelentős mértékben befolyásolták a vállalat által végrehajtott akvizíciók.

Akvizíciók hajtották az AutoWallis Csoport gépjármű-értékesítésének növekedését az első félévben a tavaly lezárt cseh felvásárlásoknak köszönhetően - közölte a cég ma reggel publikált féléves értékesítési jelentésében. A használtautó-értékesítés és a szervizórák számának növekedése továbbra is erős, 50 százalék feletti, és a rövid távú gépjárműkölcsönzés bérleti napjainak száma is bővült - tette hozzá a cég.
A 2025-ös második negyedévben jelentős növekedést mutatott a gépjárműértékesítés üteme az AutoWallis Csoportnál.
Az idei félév során az eladások összességében 3,4%-kal emelkedtek, elérve ezzel a 26 314 darabot az előző év hasonló időszakához viszonyítva. Ez a növekedés az első negyedévben tapasztalt 1,8%-os bővülés után következett be.
Az AutoWallis Kiskereskedelmi Üzletága jelentős bővülést könyvelhetett el, hiszen az újgépjármű-értékesítései 18,8%-kal, összesen 5849 darabra emelkedtek az első félév során. Ezzel párhuzamosan a használt autók eladása is kiugró teljesítményt nyújtott, 54,9%-os növekedéssel 1866 járművet értékesítettek. Az újgépjármű-eladások növekedése mögött jelentős részben a tavaly lezárult cseh akvizíciók állnak, amelyek közé tartozik az NC Auto (Stratos) három BMW márkakereskedése, valamint a Milan Král Group felvásárlása. Emellett nem elhanyagolható az ősszel megnyílt budapesti Renault és Dacia kereskedés teljesítménye sem. Fontos megemlíteni, hogy a kiskereskedelmi üzletág akvizíciók nélküli teljesítménye az év első felében csökkenést mutatott a tavalyi év hasonló időszakához képest. Ennek fő oka az erős bázisidőszak, hiszen a 2023-as japán üzleti évet záró kampányok (Toyota, Suzuki, Nissan) tavaly ilyenkor jelentős értékesítési növekedést generáltak. A használtgépjármű-értékesítések organikus növekedése szintén figyelemre méltó, hiszen 54,9%-os emelkedéssel 1866-ra ugrottak, ebből 47,9% az akvizícióknak volt köszönhető. A szervizórák száma is jelentős növekedést mutatott, 58,5%-kal 160 590 órára emelkedett, amelyből 58,7% az akvizíciós hatás eredménye.
Az AutoWallis Nagykereskedelmi Üzletága 2025 első félévében részben egyszeri hatások miatt 3,7 százalékkal kevesebb (az első negyedéves 5,1 százalékos elmaradáshoz képest némi javulással), összesen 18 599 autót értékesített. A visszaesés elsősorban annak köszönhető, hogy az Opel Grandland és Frontera modellek új változatainak piaci bevezetése és gyártása időben elcsúszott, és csak a második félévtől várható ezek pozitív hatása. Ugyanakkor az Opel flotta modelljei kifejezetten jól teljesítettek Horvátországban, ahol több mint 500 darabbal nőttek az eladások.
Az AutoWallis Mobilitási Szolgáltatások Üzletágánál (melybe a csoport rövid- és hosszú távú gépjármű kölcsönzése, továbbá a flottakezelés tartozik) 0,6 százalékkal 192 358 darabra bővült a bérleti események száma, lényeges javulást mutatva az első negyedéves 2,9 százalékos csökkenéshez képest. A bérleti napok száma 15,9 százalékos növekedés mellett 99 821-re emelkedett. Az AutoWallis Csoport átlagos flottamérete 3 százalékkal 3888 darabra nőtt az év első hat hónapjában.
Ormosy Gábor, az AutoWallis Csoport vezérigazgatója a 2025. első féléves értékesítési adatok értékelésekor elmondta, hogy idén a gyártói kampányok elmaradtak a tavalyi év kimagasló támogatásaitól, és az iparágat kiemelten sújtó globális kereskedelempolitikai intézkedések bizonytalansága is meghatározó volt, ugyanakkor a korábban lezárt akvizíciók és üzletfejlesztések hatása már pozitívan befolyásolta a vállalat értékesítési adatait. A Nagykereskedelmi Üzletág értékesítésének már több mint fele tartósan külföldről származik.