Autóvédelem a nyári hónapokban - Íme, amit érdemes szem előtt tartanod, ha el szeretnéd kerülni, hogy a pénztárcád a legnagyobb ellenségeddé váljon!

A legforróbb hónapok során szinte minden aspektusunkat próbára teszi a hőség. A forróság hatással van az öltözködési választásainkra, befolyásolja közérzetünket, alvási szokásainkat, és még a lakásunk hűvösen tartása, valamint az autó védelme is fontos szemponttá válik ilyenkor. A nyár igazi kihívások elé állít minket, és megköveteli, hogy alkalmazkodjunk a hőmérséklet emelkedéséhez.
A nyári hőség nem csupán minket, hanem autóinkat is alaposan megterheli, ezért érdemes néhány praktikus trükköt bevetni a védelmük érdekében a mindennapok során. Az egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb módszer, ha árnyékos helyen parkolunk. Ezzel a trükkel akár 15 fokkal is csökkenthetjük az autó belső hőmérsékletét a tűző naphoz képest. Ha viszont nem akad árnyékos hely, próbáljunk meg egy fedett parkolóházat keresni, vagy ha ez sem lehetséges, parkoljunk egy kicsit távolabb a célunktól, és sétáljunk egy kicsit többet. Ezzel nemcsak az autót védjük a hőségtől, hanem magunknak is jót teszünk egy kis mozgással!
Habár lassíthatja az autó belterében kialakuló hőséget, ha minimálisan lehúzva hagyjuk az ablakot, ám a felforrósodással még így is számolnunk kell. Jobban tesszük, ha árnyékoló megoldásokat használunk, például napellenző függönyt, fényvisszaverő fóliát, autó napernyőt, egy hagyományos kartonlapot vagy újságpapírokat, melyekkel a karosszéria műanyag felületeinek életét is meghosszabbíthatjuk.
Minden sofőr tudja, mennyire kellemetlen érzés, amikor a megfoghatatlanságig melegedik a kormánykerék, mégis muszáj megfogni indulás idején. Ezt megelőzhetjük, ha vizes rongyot vagy törölközőt terítünk az irányító alkatrészre, és a sebváltóra, amit akár be is fedhetünk valamilyen anyaggal, de papír vagy műanyag pohárral is.
Ha csak rövid időre állunk meg, érdemes az autót úgy parkolni, hogy a hátsó része a nap felé nézzen. Ezzel csökkenthetjük a vezetőoldal felmelegedését, mivel a hátsó ablakfelület jellemzően kisebb, mint az első szélvédő, így kevesebb forróság jut be az utastérbe. Fontos az is, hogy bármikor is hagyjuk magára az autót, vegyük figyelembe a nap mozgását. Próbáljuk előre megtervezni, hol fog később árnyékban állni az autó, és hol lesz napsütés, hogy elkerüljük a túlzott felmelegedést.
A kánikulában kiemelten fontos, hogy fokozott figyelmet fordítsunk a hűtőfolyadék szintjére, és gyakrabban ellenőrizzük azt. Azonban ezzel a feladattal kapcsolatban rendkívül óvatosnak kell lennünk: soha ne nyissuk ki a túlhevült tartályt, mert a megnövekedett nyomás miatt könnyen megégethetjük magunkat.