Az Egyesült Államokban folyamatban van a balesetet szenvedett dél-koreai repülőgép fekete dobozának alapos vizsgálata.
A dél-koreai nyomozók, akik a Jeju Air 179 halálos áldozatot követelő tragikus baleset körülményeit vizsgálják, bejelentették, hogy az egyik megtalált fekete dobozt elemzés céljából az Egyesült Államokba küldik - írja az AFP hírügynökség.
Egy Boeing 737-800-as típusú repülőgép 181 utast szállított Thaiföldről Dél-Koreába, amikor vasárnap vészjelzést adott. A Muan repülőtéren, a leszállás során a gép kigyulladt, majd egy korlátnak ütközött. Az utasok között csupán két thaiföldi állampolgár volt, a többiek mind dél-koreaiak.
A repülőgép fedélzetén tartózkodó utasok és a személyzet, kivéve két légiutas-kísérőt, akiket az égő roncsok közül sikerült kimenteni, mindannyian tragikus módon életüket vesztették. A megsérült repülési adatrögzítő információit nem lehet helyreállítani a helyi adatgyűjtéshez, ezért megállapodás született arról, hogy az Egyesült Államokba szállítják további elemzésre, az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Testülettel együttműködve - tájékoztatott Jo Jong-van, Dél-Korea polgári repülésért felelős miniszterhelyettese.
Jo Jong egy alkalommal megjegyezte, hogy...
Ez azt jelenti, hogy a nyomozók közvetlenül hozzáférhetnek a pilóták közötti kommunikációhoz a baleset pillanatáig. Ugyanakkor a másik repülési adatrögzítő egy hiányzó csatlakozóval bukkant fel, ami megnehezíti az adatok visszanyerését.
A tisztviselők kezdetben azt mondták, hogy a gép madárrajjal ütközött és ez okozta a katasztrófát, de azóta közölték, hogy a kifutópálya végén lévő betonkorlátot is vizsgálják, amelynek a Boeing 737-800-as nekicsapódott, mielőtt lángba borult.
A helyi légitársaságok összes Boeing 737-800-as típusú repülőgépének futóművét alapos ellenőrzésnek vetik alá, miután...
A helyi média arról számolt be, hogy a Jeju Air 2216-os járatának első sikertelen leszállási kísérleténél a futómű megfelelően kinyílt a Muan repülőtéren, majd a másodiknál már nem.
A polgári légi közlekedést ellenőrző földügyi minisztérium tájékoztatása szerint a balesetvizsgáló bizottság valószínűleg alaposan meg fogja vizsgálni a különböző tanúvallomásokat, és összeveti azokat a vizsgálati eljárás során szerzett információkkal.
Az MTI értesülései alapján a hatóságok éppen a madarakkal való ütközés lehetséges következményeit elemzik, valamint azt is, hogy a repülőgép vezérlőrendszere megfelelően funkcionált-e a leszállás előtti időszakban. Szakértők rámutattak, hogy számos kérdés még mindig tisztázatlan, például az, hogy miért haladt a gép ilyen magas sebességgel, és miért nem aktiválódott a futómű a landolás előtt.
A légiközlekedési szabályok értelmében Dél-Korea alapos vizsgálatot indított a közelmúltban történt szerencsétlenség ügyében. Az Egyesült Államok Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottsága (NTSB) szakértői csapatot delegált Dél-Koreába, hogy támogassa a helyi légiközlekedési hatóságok munkáját a baleset körülményeinek feltárásában.
A 2005-ben megalapított Jeju Air fapados légitársaság Koreában a Korean Air Lines és az Asiana Airlines után a harmadik legnagyobb utasszállító céggé nőtte ki magát. Most azonban egy tragikus esemény árnyékolja be történelmét: ez volt az első halálos kimenetelű repülőgép-balesete.