Ez a sportautó az eredeti Honda NSX utódaként jelent volna meg, ötvözve a klasszikus dizájnt a modern technológiával.
A Honda egyik legikonikusabb típusa az eredeti NSX, mégis több mint egy évtizedet kellett várni a második generációjára. Koncepcióként ugyan bemutattak egy lehetséges utódot, de a terveket végül elvetették.
A japánok azt vallják, hogy semmi olyan nincs Európában, amit ne lehetne jobban megcsinálni Japánban, és ebben a felfogásban készült el az eredeti Honda NSX, amit a Ferrari 348 ellenfelének szántak. Pilótafülkéjét a vadászgépek ihlették, futóművét pedig Ayrton Senna segítségével tökéletesítették, ezért nem csoda, hogy 1989-es bemutatóját követően legendává vált.
Az eredeti NSX hosszú ideig, egészen 2005-ig hódította meg a közönséget, miután számos átalakításon esett át, például a bukólámpák fix fényszórókra való cseréjével. Az autó lelkes rajongói számára azonban több mint egy évtizedet kellett várni a második generáció megérkezésére. Pedig ez a hosszú szünet nem volt szükségszerű, hiszen
Az arányai már önmagukban is figyelemre méltók voltak: 4,25 méteres hosszúságához 1,9 méteres szélesség és csupán 1,14 méteres magasság társult. Bár a hátsó rész dizájnján érdemes lett volna még finomítani, összességében nem lett volna rossz, ha a HSC végül megvalósul.
Nem sokat változott a recept az elődjéhez képest, hiszen a két ülés mögé 3,5 literes V6-os motor került, turbó nélkül, több mint 300 lóerővel, ami a hátsó kerekeket hajtotta, a hatfokozatú manuális váltót azonban szekvenciálisra cserélték.
A prototípus már készen állt a tesztelésre, de a lenyűgöző 4,7 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulás és a 300 km/órás végsebesség ténye inkább a Gran Turismo 4 játékból ismert Honda HSC-ből származik. Sajnos a valóságban sosem lépett a sorozatgyártás színpadára.
A felfelé nyíló ajtók alatt modern kamerák váltották fel a hagyományos visszapillantó tükröket, míg a navigációs rendszer a tolatókamera élő képét is megjelenítette. 2003-ban ez a technológiai újítás sokkal figyelemfelkeltőbb volt, mint manapság. Az alumínium vázra épített szénszálas karosszériaelemek viszont valószínűleg jelentősen megemelték volna a jármű árát.
Sosem tudjuk meg, milyen lett volna a HSC az új NSX-nek, mert a Honda egészen sokáig váratott az új generáció bemutatásával, a 2012-ben leleplezett koncepciója csak 2016-ban került gyártásba. Az már egy egészen más recept szerint készült, bár 3,5 literes V6-ossal, de hibrid hajtással. Csak töredéke készült az eredetinek, a gyártásával pedig 2022-ben le is álltak.
Újra elérkezhet tehát a várakozás időszaka, amikor a Honda egy új, hasonló szintű sportautóval rukkol elő. A lehetőség nem zárható ki, hiszen a Honda vezetői korábban egy interjú során utaltak arra, hogy az NSX utódja valószínűleg egy elektromos hajtású sportautóként fog debütálni. Ez a jármű a következő években léphet színre, de ez már egy teljesen különböző történetet fog magával hozni.