Csoportos keresetet indítottak a Hondával szemben, mivel az alig egy évtizedes járművek festése már elkezdett leválni.
A 2013 után gyártott Honda modellek esetében négy különböző fehér színárnyalatnál komoly festési problémák merültek fel. Ezek a problémák függetlenek az időjárási viszonyoktól, mivel a festékréteg gyakran lepattogzik, felhólyagosodik, vagy egyszerűen csak lemállik a járművekről. Az Egyesült Államokban emiatt csoportos keresetet indítottak a Honda ellen, és jelentős kártérítéseket követelnek a japán gyártótól.
Ha te is a 2013-as Honda Odyssey, Pilot, Fit, HR-V vagy egy Acura MDX bizonyos fehér árnyalatú modelljének büszke tulajdonosa vagy, akkor figyelj! Most lehetőséged nyílik csatlakozni egy csoportos keresethez, amely azt állítja, hogy a fényezés olyan ellenálló, mint egy akciós telefontok. Ne hagyd ki ezt az alkalmat!
A kereset állítása szerint a Honda festékének hibái hámláshoz, felhólyagosodáshoz, lepattogzáshoz és egyenesen leváláshoz vezethetnek, így a tulajdonosok egy foltos, csúnya autóval találják szembe magukat - írta meg a Carscoops.
A Kalifornia Központi Körzetének Kerületi Bíróságához benyújtott kereset szerint a Honda által használt White Diamond Pearl, Taffeta White, White Orchid Pearl és Bellanova White színárnyalatok gyártási hiányosságokkal küzdenek, amelyek a háromlépcsős festési folyamat bonyolultságából adódnak.
A kijelentés alapján a hiba már a gyártás során rejtett formában ott volt, és "ésszerű élettartama alatt" ezeknél a Honda és Acura modelleknél "folyamatosan meg fog nyilvánulni".
A csoportos keresetben részt vevő felperesek arra hivatkoznak, hogy a Honda elmulasztotta tájékoztatni őket a járműveikben fellelhető hibákról, amikor azokat megvásárolták.
A festékhibák a jelentések szerint az Egyesült Államok minden államában megtalálhatók az érintett járműveken, ami azt jelenti, hogy a probléma nem földrajzi vagy környezeti tényezőkkel függ össze. A legtöbb járművet a Honda alabamai Lincolnban található üzemében gyártották 2013 és 2017 között, és robotizált festőrendszerrel festették. A kereset hozzáteszi, hogy a Honda vagy tudott vagy tudnia kellett volna a hibáról, mivel számos panasz érkezett közvetlenül a gyártóhoz.
A Hondának nem ez az első esete a festékkel kapcsolatos perekkel. Az autógyártó 2018-ban Kanadában szembesült egy hasonló csoportos perrel a hámló festék miatt, és végül 2022-ben 27 millió dollárban állapodott meg.
Az Egyesült Államokban az érintett Honda-modellek tulajdonosai esküdtszéki tárgyalást követelnek, és kártérítést a cserefestések teljes árának értékében, továbbá a kártérítésen, a kompenzációs kártérítésen, a gazdasági veszteségért járó költségeken túlmenően büntető és példamutató kártérítést is.