Ezért sok embernél mostanság furcsán viselkedik a YouTube – itt a magyarázat, ami valószínűleg nem fog tetszeni nekik.

Úgy tűnik, hogy a YouTube szándékosan próbálja megnehezíteni a reklámblokkolók használatát. Míg hirdetésekkel nem, a felhasználók sok esetben hosszú várakozási időkkel találkozhatnak.
A YouTube már évek óta harcot vív a reklámblokkolók ellen, és a Google szinte minden lehetséges eszközt bevet, hogy eltántorítsa a felhasználókat az ilyen kiegészítők használatától. Jelenleg azonban még nem találták meg a tökéletes megoldást, így sokan még mindig gond nélkül élvezik a reklámmentes tartalmakat, ami anyagi veszteséget okoz a tartalomkészítőknek és a platform tulajdonosainak is. Azonban a Google titkos laboratóriumában még mindig rejtezik néhány trükk, amellyel még nehezebbé tehetik a jogszerűtlen reklámmentes élményt.
Ez a jelenség nem más, mint a weboldalak működésének szándékos lassítása a reklámblokkolót használó felhasználóknál. Ezt a problémát a Brave böngésző egyik felhasználója emelte ki a program hivatalos támogató fórumán. A felhasználó elmondása szerint, noha a reklámblokkolás jól működik, bizonyos hirdetések megjelenésekor csupán egy fekete képernyő fogadja. A bal alsó sarokban feltűnik egy üzenet is, amely így szól: "Megszakításokat tapasztalsz? Tudj meg többet", és ha erre kattint a felhasználó, egy részletesebb magyarázó oldalra navigál.
Egy lehetséges probléma, amellyel szembesülhetünk, az az, hogy a hirdetéseket letiltó böngészőbővítmények befolyásolják-e a videók lejátszását. A Google is elismeri, hogy ezek a reklámblokkolók zavarhatják a felhasználói élményt. A PCWorld beszámolója szerint a YouTube jelenleg csak három videó megtekintését engedi meg azok számára, akik ilyen bővítményt használnak. Ha a felhasználók nem kapcsolják ki a blokkolót, vagy nem váltanak prémium előfizetésre, akkor nem folytathatják a videók nézését.
Az AdGuard, a reklámblokkoló szoftvert fejlesztő cég, a helyzetet "klasszikus macska-egér játéknak" titulálta, hiszen a felhasználók folyamatosan kreatív megoldásokkal rukkolnak elő, hogy válaszoljanak a Google legfrissebb akcióira. Jelenleg úgy tűnik, hogy a Google került fölénybe a játszmában.