A BKK fórumokon is várja a fővárosiak véleményét az éjszakai közlekedési hálózat reformjáról.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn bejelentette, hogy a fővárosiak véleményére van szüksége az éjszakai közlekedési hálózat átalakításával kapcsolatban. A társaság mind személyesen, mind online fórumokon várja az érdeklődők hozzászólásait, hogy figyelembe vehesse a lakosok igényeit és javaslatait.
2023 tavaszán elindult a BKK Agóra rendezvénysorozat, amely lehetőséget biztosít a városlakók számára, hogy közvetlen kapcsolatba lépjenek a közlekedésszervezésért felelős szakemberekkel. Ez a kezdeményezés nem csupán a kérdések feltevésére ad alkalmat, hanem arra is, hogy a résztvevők megosszák véleményüket a fővárosi közösségi közlekedésről, így hozzájárulva a közlekedési szolgáltatások fejlesztéséhez.
A következő lépésben a fővárosi éjszakai közlekedési hálózat teljes körű megújítása várható. A társaság augusztus 31-ig elérhető online kérdőívet, valamint személyes és virtuális fórumokat kínál, ahol a főváros lakói kifejthetik véleményüket – tájékoztattak róla.
A BKK hivatalos tájékoztatása alapján az első személyes fórum augusztus 26-án, kedden kerül megrendezésre a Városháza Parkban. Az online konzultáció pedig augusztus 28-án zajlik a BKK Facebook-oldalán, ahol bárki nyomon követheti az eseményeket. Mindkét alkalom során a résztvevők közvetlenül feltehetik kérdéseiket az átalakításon dolgozó szakembereknek, emellett lehetőség nyílik arra is, hogy kifejtsék véleményüket a tervezett változtatásokról.
A közlemény alapján a tervezett új hálózat legfontosabb innovációja, hogy az éjszakai utazási igényekhez alkalmazkodva, egy 24 órás rendszerben 28 járat fog működni, amelyek nappali számozást és útvonalat követnek. A BKK elképzelése szerint a hétvégi éjszakákon a felszíni kötöttpályás közlekedés is bővülne, lehetővé téve, hogy például az 1-es és a 47-es villamosok egész éjjel közlekedjenek, míg a 17-es villamos rövidebb szakaszon fog járni.
Az újonnan tervezett hálózat jelentősen kiterjesztené a korábbi rendszer által lefedett területet, így gyorsabb és hatékonyabb közlekedést biztosítana a külső kerületekbe is. Emellett a járatok köre is bővülne, hogy jobban igazodjon az utasforgalmi igényekhez - olvasható a jelentésben.