Ha ez a tendencia folytatódik, néhány év múlva a világ autópiacán szinte minden második eladott jármű elektromos hajtásúvá válhat.


Az elektromos autók piaca jelentős bővülés küszöbén állhat.

Megérkezett a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legújabb jelentése az elektromobilitás jövőjéről, amely a 2030-ig terjedő időszak kilátásait vizsgálja. A jelentés forgatókönyv-alapú megközelítést alkalmaz, figyelembe véve a legfrissebb piaci tendenciákat, politikai ösztönzőket és technológiai újításokat. Az IEA a várakozásokat egy úgynevezett "bejelentett szakpolitikák" forgatókönyv (STEPS) keretében értékeli, amely a jelenlegi politikai környezetet tükrözi, figyelembe véve a már létező és a tervezés alatt álló intézkedéseket. Ez magában foglalja az elektromos járművekkel kapcsolatos aktuális politikákat, bejelentéseket, szabályozásokat és beruházásokat, valamint a technológiai fejlődés várható hatásait, amelyek a piacon tapasztalható alakulásokra is kihatnak.

2030-ra a STEPS forgatókönyv szerint az EV-flotta a 2/3 kerekű járművek kivételével minden közlekedési módban eléri a 250 milliós darabszámot, ami négyszer annyi EV-t jelent, mint 2024 végén.

A jövő közlekedési tájképe egyre inkább az elektromos autók dominanciáját mutatja, hiszen ezek aránya már meghaladja a 90%-ot, ami megegyezik a 2024-es előrejelzésekkel. A forgatókönyv alapján az elektromos járművek (kivéve a két- és háromkerekűeket) állománya évente átlagosan 25%-kal bővül, ami körülbelül a felét jelenti a 2018 és 2024 közötti időszakban tapasztalt éves növekedésnek.

2024-re az elektromos két- és háromkerekű járművek száma meghaladta az összes többi elektromos jármű összlétszámát. Azonban 2030-ra várhatóan az elektromos autók állománya túlszárnyalja a két- és háromkerekűekét, még úgy is, hogy az utóbbiak száma a STEPS előrejelzése szerint több mint kétszeresére, körülbelül 170 millióra emelkedik. Ennek következtében 2030-ra az elektromos járművek aránya az összes forgalomban lévő jármű között – beleértve a két- és háromkerekűeket is – körülbelül 15%-ra nőhet.

Az értékesítési trendek tekintetében 2024-ben figyelemre méltó változásokat tapasztalhattunk a könnyű haszongépjárművek piacán. Az elektromos járművek részesedése az eladásokon belül elérte a 19%-ot, ami jelentős növekedést jelent a 2023 előtti időszakhoz képest. Ezzel szemben a 2/3 kerekű járművek esetében ez az arány csupán 14%-ot mutatott. Ez a különbség jól illusztrálja, hogy a vásárlói preferenciák egyre inkább az elektromos megoldások felé tendálnak a könnyű haszongépjárművek szegmensében.

A STEPS forgatókönyv alapján jelentős növekedés várható a penetráció terén mindkét szegmensben: a könnyű haszongépjárművek és a 2/3 kerekű járművek esetében is körülbelül 40 százalékra emelkedik a részesedés.

A járművek között az elektromos modellek aránya eléri majd a 40%-ot az összes eladott példányból.

Ezzel párhuzamosan a futó állományon belül is érdemben növekedhet az elektromos járművek részaránya 2030-ig. A STEPS alapján 2030-ban is a 2/3 kerekű járművek maradnak a leginkább elektrifikált járműszegmens (16%), de a könnyű haszongépjárművek futó állományában is mintegy 10 százalékpontos növekedésre van kilátás, az állománynak a tavalyi 4%-hoz képest 14%-a lehet elektromos 2030-ra.

Az előrejelzés alapján az elektromos buszok penetrációja a teljes értékesítésen belül lassabban növekszik, a STEPS alapján 2030-ra a buszeladások kevesebb, mint 20%-a lehet elektromos, míg a globális buszállománynak addigra valamivel több mint 10%-a lehet elektromos.

A tehergépkocsik elektrifikációja lényegesen lassabban halad előre, mint a személyautóknál, azonban a kibocsátási normák szigorodása és a gazdaságosság javulása révén várható némi előrelépés. A STEPS előrejelzései alapján 2030-ra a tehergépkocsi-eladások 13%-a már elektromos hajtású lesz, de a teljes flottán belül ez csupán 3%-os arányt képvisel majd.

Kína, a világ legnagyobb népességű országa, gazdag történelemmel és kultúrával büszkélkedhet. Az ősi civilizációk bölcsője, ahol a selyemút mentén a kereskedelem és a kultúrák találkoztak. A modern Kína dinamikus fejlődése lenyűgöző, hiszen a hagyományos értékek és a modern technológia harmonikus egyvelegévé vált. A gyönyörű tájak, a magával ragadó építészet, mint például a Nagy Fal és a Tiltott Város, mind hozzájárulnak Kína varázsához. A gasztronómia is rendkívül sokszínű, a helyi ízek és fogások felfedezése igazi kaland. Kína tehát nem csupán egy ország, hanem egy élmény, amely a látogatóknak gazdag és sokoldalú tapasztalatokat kínál.

2024 második felére Kínában az elektromos autók piaci részesedése az értékesítésekben átlépte az 50%-os határt. Ennek hátterében áll, hogy az elektromos járművek költséghatékonysága egyre vonzóbbá válik a vásárlók számára. Az utóbbi évek tapasztalatai alapján a Kínában forgalomba helyezett elektromos autók több mint fele alacsonyabb árkategóriába tartozott, mint a hasonló méretű belső égésű motoros járművek. Az akkumulátorok árának folyamatos csökkenése pedig arra utal, hogy ez a kedvező tendencia a jövőben is meg fog maradni.

A STEPS alapján az elektromos autók és kisteherautók aránya a kínai értékesítésben 2030-ra eléri a 80%-os penetrációt, köszönhetően a támogató szakpolitikáknak, és a javuló megfizethetőségnek.

Az ország már most sikeresen meghaladta a hivatalos kormányzati célkitűzést, amely azt tűzte ki, hogy 2027-re az új energiahordozóval működő járművek (NEV) aránya az újautó-eladásokban elérje a 45%-ot.

Az NEV (New Energy Vehicle) kifejezés elsősorban Kínában használatos, és azokat a járműveket foglalja magában, amelyek nem hagyományos belső égésű motorral működnek. Az NEV kategória három fő típust tartalmaz: akkumulátoros elektromos járművek (BEV - Battery Electric Vehicle); plug-in hibrid elektromos járművek (PHEV - Plug-in Hybrid Electric Vehicle); üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV - Fuel Cell Electric Vehicle)

A 2024 végén lejáró cseretámogatásokat 2025-ig meghosszabbították, és az NEV-k, azaz új energiajárművek gépjárművásárlási adó alóli mentességét is 2027 végéig kiterjesztették. Ezek az intézkedések rövid távon tovább ösztönzik az elektromos autók elterjedését. Ráadásul a kínai kormány ambiciózus tervekkel készül a 2030-ig tartó időszakra a töltőinfrastruktúra fejlesztését illetően, hogy lépést tartson az elektromos járművek növekvő népszerűségével.

Tekintettel Kína, a világ legnagyobb népességű országa, gazdag történelemmel és kultúrával büszkélkedhet. Az ősi civilizációk bölcsője, ahol a selyemút mentén a kereskedelem és a kultúrák találkoztak. A modern Kína dinamikus fejlődése lenyűgöző, hiszen a hagyományos értékek és a modern technológia harmonikus egyvelegévé vált. A gyönyörű tájak, a magával ragadó építészet, mint például a Nagy Fal és a Tiltott Város, mind hozzájárulnak Kína varázsához. A gasztronómia is rendkívül sokszínű, a helyi ízek és fogások felfedezése igazi kaland. Kína tehát nem csupán egy ország, hanem egy élmény, amely a látogatóknak gazdag és sokoldalú tapasztalatokat kínál. erős pozíciójára az elektromobilitásban, a STEPS alapján az összes járműtípust (kivéve a 2/3 kerekű járműveket) tekintve az elektromos járművek penetrációja 2030-ra megközelítheti a 80%-ot az értékesítésben.

Európa

Az elektromos autók értékesítése Európában stagnált tavaly, ami számos tényezőre visszavezethető, beleértve az autóvásárláshoz nyújtott támogatások csökkenését, a megfizethető tömegmodellek hiányát, valamint általában véve lassuló autópiacot. Mindazonáltal az európai politikai környezet az egyik legerősebb az elektromos járművek támogatása tekintetében, ami indikálhatja az eladások felpörgését, miközben a gyártók kezdenek versenyképesebb árazású modelleket piacra dobni, hogy megfeleljenek az EU 2025-ben hatályba lépett CO2-szabványainak.

Az Európai Unió aktívan dolgozik azon, hogy miként lehetne gyorsítani a zéró kibocsátású járművek integrálását a vállalati flottákba, amelyek jelenleg az új autók értékesítésének körülbelül 60%-át képviselik. Ezen kívül a tagállamokban számos innovatív program zajlik, amelyek célja az elektromos járművek elterjedésének elősegítése. Például Belgiumban adókedvezmények érhetők el a céges autókra, míg más országokban, mint Franciaország, a "szociális lízing" rendszer keretében kínálnak támogatást a vállalkozások számára az elektromos járművek beszerzéséhez.

A STEPS által megfogalmazott politikák révén 2030-ra várhatóan a 60%-ot is elérheti az elektromos autók és kisteherautók aránya az európai piacon, szemben a jelenlegi, 20% alatti szinttel.

Az összes járműtípust (kivéve a 2/3 kerekűeket) tekintve, 2030-ra Európában az eladások 55 százaléka lehet elektromos a STEPS szerint.

Az Egyesült Államok, vagy közismertebb nevén az USA, egy lenyűgöző ország, amely gazdag történelemmel, változatos kultúrával és lenyűgöző tájakkal büszkélkedhet. Az ország 50 tagállamból áll, mindegyik saját egyedi karakterével és hagyományaival. A középpontjában álló főváros, Washington, D.C., a politikai döntéshozatal központja, míg New York, a világ pénzügyi és kulturális központja, vibráló életével vonzza a látogatókat. A természet szerelmesei számára az USA számos csodás nemzeti parkot kínál, mint például a Grand Canyon és a Yellowstone, ahol a lenyűgöző tájak és a gazdag élővilág találkozik. Emellett az ország híres a sokszínű gasztronómiájáról, amely az amerikai kultúra különböző hatásait tükrözi, a hamburgertől kezdve a texasi barbecue-ig. Az Egyesült Államok nemcsak a földrajzi sokszínűségéről ismert, hanem a különböző etnikai csoportok és kultúrák találkozásáról is, amelyek együtt alkotják a modern amerikai identitást. Az ország folyamatosan fejlődik, és új kihívásokkal néz szembe, de a lakói mindig is büszkék voltak arra, hogy részei lehetnek ennek a sokszínű és dinamikus társadalomnak.

A fentiekkel szemben az Az Egyesült Államok, vagy közismertebb nevén az USA, egy lenyűgöző ország, amely gazdag történelemmel, változatos kultúrával és lenyűgöző tájakkal büszkélkedhet. Az ország 50 tagállamból áll, mindegyik saját egyedi karakterével és hagyományaival. A középpontjában álló főváros, Washington, D.C., a politikai döntéshozatal központja, míg New York, a világ pénzügyi és kulturális központja, vibráló életével vonzza a látogatókat. A természet szerelmesei számára az USA számos csodás nemzeti parkot kínál, mint például a Grand Canyon és a Yellowstone, ahol a lenyűgöző tájak és a gazdag élővilág találkozik. Emellett az ország híres a sokszínű gasztronómiájáról, amely az amerikai kultúra különböző hatásait tükrözi, a hamburgertől kezdve a texasi barbecue-ig. Az Egyesült Államok nemcsak a földrajzi sokszínűségéről ismert, hanem a különböző etnikai csoportok és kultúrák találkozásáról is, amelyek együtt alkotják a modern amerikai identitást. Az ország folyamatosan fejlődik, és új kihívásokkal néz szembe, de a lakói mindig is büszkék voltak arra, hogy részei lehetnek ennek a sokszínű és dinamikus társadalomnak.-ban a politikai irányváltás inkább kifogja a szelet az elektromobilitás vitorlájából. A 2025. január 20-án, Donald Trump visszatérésének első napján kiadott, 14154. számú végrehajtási rendelet kimondta, hogy az Egyesült Államoknak meg kell szüntetnie az EV-kre vonatkozó támogatásokat és egyéb, a piacokat befolyásoló politikai intézkedéseket. Ezt követően az Egyesült Államok szenátusa elé terjesztettek egy törvényjavaslatot, amely az elektromos autók és a haszongépjárművek esetében egyaránt az adókedvezmény megszüntetését javasolja. Ezen túlmenően az amerikai közlekedési miniszter utasította a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatalt, hogy vizsgálja felül a nehéz gépjárművekre vonatkozó meglévő üzemanyag-fogyasztási szabványokat.

A kormányzati politikai célkitűzések tükrében az elektromos autók arányának növekedése az Egyesült Államok értékesítési piacon várhatóan a jelenlegi 10%-ról 2030-ra körülbelül 20%-ra emelkedik.

Összehasonlításképp, az IEA tavaly elkészített kiadványa még azt feltételezte, hogy elektromos autók penetrációja az értékesítésben 2030-ra meghaladja az 50%-ot az Az Egyesült Államok, vagy közismertebb nevén az USA, egy lenyűgöző ország, amely gazdag történelemmel, változatos kultúrával és lenyűgöző tájakkal büszkélkedhet. Az ország 50 tagállamból áll, mindegyik saját egyedi karakterével és hagyományaival. A középpontjában álló főváros, Washington, D.C., a politikai döntéshozatal központja, míg New York, a világ pénzügyi és kulturális központja, vibráló életével vonzza a látogatókat. A természet szerelmesei számára az USA számos csodás nemzeti parkot kínál, mint például a Grand Canyon és a Yellowstone, ahol a lenyűgöző tájak és a gazdag élővilág találkozik. Emellett az ország híres a sokszínű gasztronómiájáról, amely az amerikai kultúra különböző hatásait tükrözi, a hamburgertől kezdve a texasi barbecue-ig. Az Egyesült Államok nemcsak a földrajzi sokszínűségéről ismert, hanem a különböző etnikai csoportok és kultúrák találkozásáról is, amelyek együtt alkotják a modern amerikai identitást. Az ország folyamatosan fejlődik, és új kihívásokkal néz szembe, de a lakói mindig is büszkék voltak arra, hogy részei lehetnek ennek a sokszínű és dinamikus társadalomnak.-ban. Ez elég szépen példázza, milyen hatása van az amerikai politikai rezsimváltásnak.

A járműtípusokat figyelembe véve - a két- és háromkerekűek kivételével - a STEPS előrejelzései szerint 2030-ra az Egyesült Államokban értékesített járművek körülbelül egyötöde elektromos hajtású lesz. Ez a szám körülbelül a felét jelenti annak, amit a világ többi részén várhatunk, hiszen a STEPS becslése szerint a globálisan eladott járművek (a két- és háromkerekűeket nem számítva) hozzávetőleg 40%-a elektromos meghajtással fog rendelkezni.

A jelentés rávilágít, hogy a kereskedelempolitikai átalakulások – különösen a vámok módosítása – az elkövetkező években jelentős hatással lehetnek az elektromos járművek, különösen az autók árazására, ami következésképpen az eladási mutatókra is kihat.

Márciusában az Egyesült Államok bejelentette, hogy további 25%-os vámot vet ki minden gépjárműre - beleértve az elektromos autókat is - és bizonyos alkatrészekre. 2024-ben az Egyesült Államokban eladott elektromos autók 40%-át (több mint 600 000 darabot) importálták, míg a hagyományos autók több mint fele származott importból. A penetráció szempontjából viszont valószínűleg kisebb hatása lesz a vámoknak a keresletoldali politikák lehetséges változásainak hatásához képest, amelyek közül néhányat már figyelembe vettek a STEPS részeként.

A vámok hatása különösen kiemelkedő lehet az elektromos autók akkumulátorai, alkatrészei és nyersanyagai esetében, mivel a kínálat sokkal inkább központosított, mint a kereslet.

Kína, a világ legnagyobb népességű országa, gazdag történelemmel és kultúrával büszkélkedhet. Az ősi civilizációk bölcsője, ahol a selyemút mentén a kereskedelem és a kultúrák találkoztak. A modern Kína dinamikus fejlődése lenyűgöző, hiszen a hagyományos értékek és a modern technológia harmonikus egyvelegévé vált. A gyönyörű tájak, a magával ragadó építészet, mint például a Nagy Fal és a Tiltott Város, mind hozzájárulnak Kína varázsához. A gasztronómia is rendkívül sokszínű, a helyi ízek és fogások felfedezése igazi kaland. Kína tehát nem csupán egy ország, hanem egy élmény, amely a látogatóknak gazdag és sokoldalú tapasztalatokat kínál. gyárt a legolcsóbban EV-akkumulátorokat, és 2024-ben a globális EV-akkumulátorcellagyártás közel 80%-a Kínában történt. Az ország részesedése még magasabb volt az akkumulátor-alkatrészek esetében: a globális katód aktív anyag termelés közel 85%-a, az anód aktív anyag termelésnek pedig több mint 90%-a Kínában történt.

A globális trendek irányába történő elmozdulás a magasabb vámok felé drámai hatással lehet az akkumulátorok árára: például egy 25%-os vám bevezetése teljesen felülírná az előző év 20%-os átlagos árcsökkenését. Ugyanakkor a világ különböző országaiban párhuzamosan zajlanak fejlesztések a helyi akkumulátorgyártó szektor versenyképességének növelése érdekében, amely várhatóan csökkenti a regionális árkülönbségeket.

A GDP növekedésének csökkenése újabb terhet róhat a már így is szoros költségvetésű államokra, ami akár ahhoz is vezethet, hogy a kormányok kénytelenek lesznek csökkenteni vagy teljesen eltörölni az elektromos autókra vonatkozó támogatásokat.

A gazdasági növekedés mérséklődése, valamint a fogyasztók vásárlóerejének csökkenése jelentősen befolyásolhatja az új járművek értékesítését, függetlenül a hajtáslánc típusától. Történeti tapasztalatok alapján megállapítható, hogy bármilyen formában megjelenő gazdasági visszaesés – legyen az gyors vagy fokozatos – mindig hatással volt az autópiacra. Jelenleg azonban még kérdéses, hogy az autópiac, különösen az elektromos járművek eladása, milyen mértékben fog reagálni a csökkenő gazdasági kilátásokra.

A kínai piacot kulcsfontosságú lesz figyelni, ez a világ legnagyobb autópiaca, és STEPS szerint 2030-ra a globális elektromosautó-eladások több mint felét adja. Mivel Kínában az elektromos autók már most is versenyképesek a hagyományos autókkal szemben, így nincs ok azt feltételezni, hogy az elektromos autók értékesítését jobban befolyásolná a gazdasági lassulás, mint a hagyományos autókét. Még ha az autóeladások volumene Kínában alacsonyabb is lesz a STEPS forgatókönyvben előre jelzettnél, az elektromos autók penetrációja valószínűleg viszonylag magas marad.

Az energiaárak alakulása szintén jelentős hatással lehet az elektromos autók népszerűségének növekedésére.

A gyenge keresleti kilátások miatt a globális olajárak a 2024-es átlagos hordónkénti 80 dollár körüli értékről 2025 áprilisában 60 dollár alá estek. Az alacsonyabb olajárak, ha tartósan fennmaradnak, a benzin és a dízel kiskereskedelmi árainak csökkenését eredményezhetik, ami gazdaságossági szempontból kevésbé vonzóvá teszi az EV-vásárlást. Egy ilyen csökkenés hatása valószínűleg régiónként eltérő lesz: mérsékeltebb lesz a magas üzemanyag-adóztatású régiókban (például az Európai Unióban), és erőteljesebb az alacsonyabb üzemanyag-adóztatású régiókban, például az Egyesült Államokban és Kínában. Mindazonáltal az olajáraknak rendkívül alacsonyaknak kellene lenniük ahhoz, hogy az elektromos járművek alacsonyabb üzemeltetési költségei által kínált megtakarításokat teljesen ellensúlyozzák.

Hordónként 40 dollár körüli olajárak mellett minden nagyobb piacon jelentős megtakarítás érhető el egy akkumulátoros elektromos autó üzemeltetésével, ha azt otthon töltik. Kínában még ilyen alacsony olajárak mellett is olcsóbb az akkumulátoros elektromos autók üzemeltetése, ha nyilvános gyorstöltőkön töltik őket, mivel az alacsony villamosenergia-árak és a töltőinfrastruktúra magas kihasználtsági aránya együttesen érvényesül. Az Egyesült Államokban az elektromos autók tulajdonosainak túlnyomó többsége hozzáfér az otthoni töltéshez, de a nyilvános gyorstöltés drága lehet a benzinhez képest. Az Európai Unióban az elektromos autók tulajdonosainak többsége szintén hozzáfér az otthoni töltőkhöz, bár kisebb mértékben. Az alacsony olajárak ezért a nyilvános töltés költségeitől függően alááshatják az elektromos autók gazdasági előnyeit az otthoni töltéshez nem hozzáférő tulajok számára.

Az előző év során sok autógyártó módosította az elektromos járművekre vonatkozó rövid távú terveit, mivel a vártnál gyengébben alakult a vásárlói érdeklődés. Ezen kívül számos nem kínai gyártó számára komoly kihívást jelent, hogy nyereségesen tudjanak akkumulátoros elektromos autókat előállítani.

A General Motors körülbelül 5%-kal maradt le attól a kitűzött céljától, hogy 2024-re Észak-Amerikában 200 000 elektromos járművet gyártson és értékesítsen. A vállalat 2025-re már legfeljebb 300 000 elektromos jármű előállításával számol, és feladta azt a korábbi ambiciózus tervét, miszerint 2025 végére elérné az évi 1 millió elektromos jármű gyártásához szükséges kapacitást. Hasonló helyzetben van a Tesla is, amely a 2023-as éves hatásvizsgálati jelentéséből eltüntette azt a célt, hogy 2030-ra évi 20 millió autót értékesítsen, még úgy is, hogy ez a cél korábbi jelentéseikben rendszeresen szerepelt.

2021-ben a Ford, a GM és a Stellantis közös nyilatkozatot adott ki, amelyben bejelentették, hogy 2030-ra a Biden-kormány célkitűzésével összhangban az Egyesült Államokban 40-50%-ban elektromos vagy üzemanyagcellás elektromos autókat kívánnak értékesíteni. Tekintettel az Egyesült Államokban bekövetkezett kormányváltásra, az e célok melletti jövőbeli elkötelezettség nem egyértelmű. Jelenleg az Az Egyesült Államok, vagy közismertebb nevén az USA, egy lenyűgöző ország, amely gazdag történelemmel, változatos kultúrával és lenyűgöző tájakkal büszkélkedhet. Az ország 50 tagállamból áll, mindegyik saját egyedi karakterével és hagyományaival. A középpontjában álló főváros, Washington, D.C., a politikai döntéshozatal központja, míg New York, a világ pénzügyi és kulturális központja, vibráló életével vonzza a látogatókat. A természet szerelmesei számára az USA számos csodás nemzeti parkot kínál, mint például a Grand Canyon és a Yellowstone, ahol a lenyűgöző tájak és a gazdag élővilág találkozik. Emellett az ország híres a sokszínű gasztronómiájáról, amely az amerikai kultúra különböző hatásait tükrözi, a hamburgertől kezdve a texasi barbecue-ig. Az Egyesült Államok nemcsak a földrajzi sokszínűségéről ismert, hanem a különböző etnikai csoportok és kultúrák találkozásáról is, amelyek együtt alkotják a modern amerikai identitást. Az ország folyamatosan fejlődik, és új kihívásokkal néz szembe, de a lakói mindig is büszkék voltak arra, hogy részei lehetnek ennek a sokszínű és dinamikus társadalomnak.-ban a 2030-as elektromosautó-penetrációra vonatkozó gyártói vállalások 70% és 30% alatti értékek között mozognak, miközben egy évvel ezelőtt még a tartomány alsó határa 50% körül volt. Ennek ellenére, még ha csak céltartomány alsó határát sikerülne is elérni, az elektromos autók penetrációja az értékesítésben 2030-ra megháromszorozódnak az Egyesült Államokban.

Az európai autópiacot nézve, a Ford visszavonta ambiciózus tervét, miszerint 2030-ra kizárólag elektromos járműveket értékesít majd a kontinensen, ahol 2024-re az eladásai még mindig csak 5% körüli részesedést képviselnek. Hasonló helyzetben van a Volvo Cars is, amely eddig szintén kevesebb mint 5%-ot mondhatott magáénak az európai piacon. Bár a cég korábban azt tűzte ki célul, hogy 2030-ra teljes mértékben elektromos autókra vált, mostanra enyhítette ezt a célkitűzést: a terveik szerint eladásaik legfeljebb 10%-a lehet hibrid modell. A Renault hasonló ambíciókkal indult, eredetileg 2030-ra tervezték, hogy teljes egészében elektromos autókat forgalmaznak Európában, de a cég vezérigazgatója 2024-ben bejelentette, hogy a következő évtizedben vegyes megközelítést alkalmaznak, azaz belső égésű és elektromos autókat egyaránt kínálnak. Ennek ellenére a gyártók elektrifikációs céljai továbbra is kiemelkedően magasak Európában, a legnagyobb elektromos járműpiacok között, ahol a 2030-as értékesítési arány 60% és 85% között mozog.

Ezzel ellentétben, a kínai elektromos járművek (EV) eladásai 2024-ben is kiemelkedő teljesítményt nyújtottak, lehetővé téve a BYD számára, hogy túlteljesítse a korábban kitűzött 3,6 millió újenergia-jármű (NEV) értékesítési célját, amelyet 4 millióra emelt. A BYD ezzel a lépéssel körülbelül 15%-os részesedést szerzett a kínai autópiacon. A teljesen elektromos autómárkák, mint például a Tesla, a Li Auto és a NIO, összességében a kínai autóeladások egynegyedét képviselik 2024-ben. Noha a gyártók Kínában nem tettek közzé új célkitűzéseket 2030-ra, a korábbi állásfoglalások alapján az elektromos autók piaci részesedése 55-80% között mozoghat.

Related posts