Karácsony Gergely elismerte, hogy a súlyos milliárdokért beszerzett új CAF-villamosok jelenleg vesztegzár alá kerültek.

Karácsony Gergely főpolgármester a Konkrétan Rónai Egonnal című műsorban elismerte, hogy előfordulhat: a Budapest új, alacsonypadlós CAF-villamosai nem minden pályán tudják kifejteni a képességeiket. A hirado.hu által megjelent hír szerint a városban a szükséges infrastruktúra hiánya miatt ezek a modern járművek nem mindig vehetik igénybe a városi közlekedési hálózatot.
Tarlós István főpolgármesteri idején, 2014-ben jött létre az a megállapodás, amely lehetővé tette, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) újabb alacsonypadlós CAF-villamosokat vásároljon a spanyol gyártótól. A legutóbbi szállítmány célja, hogy a fővárosban közlekedő elavult, Ganz-típusú járműveket modern alternatívákkal helyettesítse.
A Tarlós-érában kötött szerződéseket Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter, júliusi Kormányinfó során kiemelkedően kedvezőként jellemezte, hangsúlyozva, hogy a főváros által igényelt forrást a kormány biztosította. Azonban nemrégiben a fővárosba érkezett új járművek úgy gördültek be, hogy nem képesek a budapesti sínhálózat teljes rendszerében közlekedni.
A régi, Ganz-féle villamosokkal ellentétben az új járművek fontosabb berendezései nem a padló alatt, hanem a tetőn találhatók, emiatt magasabbak, mint a leváltandó társaik. Fogadásukra tehát a mostanihoz képest teljesen más kocsiszíni környezet kell. Mindez három budapesti remíz teljes körű átépítését jelentené. Ennél azonban sokkal nagyobb baj, hogy az új villamosok szélesebbek, mint a régiek, a jelenlegi sínhálózaton pedig nem mindenhol tudnak egymás mellett elhaladni. A problémás szakaszokon az egyik villamos lelökné a másikat a sínről. Azokon a vonalakon tehát, ahol közlekednének a BKV új, korszerű villamosai, a teljes vágányhálózatot át kell építeni, beleértve az áramellátási rendszert és a jelzőberendezéseket is. A megállókat akadálymentesíteni kell, és hozzá kell igazítani a villamosok alacsony padlózatához.
A Karácsony Gergely által irányított fővárosi Városházán úgy gondolták, hogy a város új, alacsony padlós CAF-villamosai a 2-es, 23-as, 24-es, 61-es, 62-es és 62A vonalakon fognak közlekedni. Emellett a 47-es és 49-es járatok is szóba kerültek. Azonban a legutóbb Budapestre érkezett spanyol gyártású villamosok nem képesek akadálytalanul közlekedni ezeken az útvonalakon.
A síntávolság ugyanis túl szoros, a kocsik nem tudnak egymás mellett elhaladni, de a 2-es vonalán még a viadukt is és a dunai hidak alatti alagút belmagassága is áthághatatlan akadályt jelent. A 47-es és a 49-es járat cseréjének gondolata elé mindezek mellett még az az akadály is hegyként tornyosul, hogy a Szabadság híd fel- és lehajtója túl meredek ívben görbül, a villamos orra ezért az alacsony plató miatt fennakad a betonon. Arról már nem is beszélve, hogy az új kocsik sokkal nehezebbek, mint a Ganz-féle régiek, ezért aztán a híd drasztikus mértékű statikus terhelését okozná az, ha a Duna felett két jármű egyszerre menne át a folyami átkelőn. Ez praktikusan azt jelenti, hogy egyszerre csakis egy utasokat szállító CAF-villamos haladhatna át a Szabadság hídon, ami önmagában is hatalmas közlekedési dugót okozna a főváros amúgy is túlterhelt közlekedési rendjében.
A 2014 óta fennálló probléma megoldására 32,5 milliárd forintot kell fordítani. A költségek legnagyobb része a ferencvárosi kocsiszín rekonstrukciójára és a 2-es villamosvonal felkészítésére vonatkozik, hogy a CAF-villamosok is biztonságosan közlekedhessenek rajta.
Az ötvenmilliárd forintért beszerzett új villamosok ügyében Karácsony Gergely főpolgármester a Konkrétan Rónai Egonnal című műsorban úgy nyilatkozott, hogy "Előfordulhat, hogy a frissen vásárolt villamosok között akad olyan, amit nem tudunk üzembe helyezni, mivel nincs hozzájuk megfelelő pályaszakasz."