Škoda Octavia Drive 1.5 TSI 85 kW: Kiváló ár-érték arány, amely lenyűgöző teljesítményt kínál | ma7.sk


Ha van olyan autó, amelyet itthon mindenki ismer, az kétségkívül a Škoda Octavia. Évek óta a legkeresettebb modellek között található, mind az ötajtós, mind a kombi verziók népszerűségüknek örvendenek. Azonban a mostani tesztalanyunk egy különleges kiadás, amely valóban megérdemli a figyelmet.

A Drive utónevével ellátott modellek között ez a változat kiemelkedő ár-érték arányával tűnik ki, ami nem meglepő, hiszen nálunk ez mindig is kulcsfontosságú tényező volt. Az alapváltozatot egyhetes tesztelésre kaptuk, lehetőséget adva arra, hogy alaposan megismerjük a benne rejlő lehetőségeket.

Természetesen az Octavia legfrissebb, negyedik generációs változatáról beszélünk, amelyet egy sor figyelemre méltó dizájnelemmel gazdagítottak. Az elülső részén most egy szélesebb hűtőrács terpeszkedik, amely markánsabb megjelenést kölcsönöz az autónak. Az átdolgozott fényszórók és a precízen kialakított légbeömlők dinamikusabb hatást sugallnak, míg hátul új, szimmetrikus márkafelirat és a maláj tőr formáit idéző lámpák teszik teljessé a megjelenést.

A liftback karosszéria egész vonalvezetése is valamivel dinamikusabb, na és természetesen nem maradhatott el egy nyúlfarknyi méretnövekmény sem, ami ebben a kategóriában impozánsnak számító 4,7 méteres hosszúságot eredményezett. A végére pedig még annyit, hogy az autót ebben a kivitelben 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákkal kínálják, rajtuk 205/60-as gumikkal.

Ebben a fejezetben a felszereltségre helyezzük a hangsúlyt, mivel elképzelhető, hogy néhány olvasó a bevezető alapján egy egyszerű, spártai járműre asszociál. Nos, erről szó sincs! Az alapfelszereltség tartalmazza a kényelmes, kétzónás automatikus klímaberendezést, a tempomatot, a sávtartó automatizmust, a modern LED-es fényszórókat, valamint a táblafelismerő és fáradtságfigyelő rendszereket. Emellett a biztonságot szolgálja a koccanásgátló, a gyalogosvédelmi rendszer, az eső- és fényérzékelők, továbbá a hátsó parkolóradar is, amelyek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az utazás élménye maximálisan kényelmes és biztonságos legyen.

Ez a nyolchangszórós rádió nemcsak a DAB-adók vételére képes, hanem a dizájnja is figyelemfelkeltő. Az elülső és hátsó részen összesen öt C-típusú USB-konnektor található, ami rendkívül praktikus. A Bluetooth-telefoncsatlakozás is a rendelkezésünkre áll, így mindig naprakészen érintkezhetünk a külvilággal. A digitális műszerfal és az infotainment rendszer egyaránt 10 hüvelykes, ízléses grafikával ellátott képernyőn jeleníti meg az információkat, ami megkönnyíti a használatot. A tesztautó elülső ülésfűtés funkcióval és egy pótkerékkel is fel van szerelve, ami összesen 244/159 €-ba kerül. Tehát a fapados élményről nem beszélhetünk; egy kollégám kiszámolta, hogy ha egy alap-Octaviát szeretnénk ugyanerre a szintre felhozni az azonos hajtáslánccal, akkor közel 2000 euróval többet kellene költeni a Drive verziónál.

A térmutatókat illetően ebben a verzióban is a többi ötajtós modellhez hasonlóan egy lenyűgöző, 600 literes csomagtér kapott helyet, amely világszinten kiemelkedőnek számít.

S ha mégis szűk lenne, a hátsó üléstámlák előredöntésével több mint másfél köbméteresre bővíthető. Pakolhatósága is királyi, mivel gyakorlatilag a komplett hátsó falat nyithatjuk egészen az égig...

Ahogyan már korábban említettük, a Drive család alaptípusát teszteltük, amely egy másfél literes, négyhengeres, 115 lóerős TSI benzinmotorral és hatfokozatú kézi váltóval van felszerelve. Érdemes megjegyezni, hogy a modellhez opcionálisan elérhető a hétgangos DSG automatikus váltó is, valamint a 150 lóerős változat és a kétliteres, 115 lóerős TDI motor is. A benzines turbómotor egyik legnagyobb erőssége a kisebb terhelésnél automatikusan leálló két henger, ami jelentősen hozzájárul az autó lenyűgözően alacsony fogyasztásához. Ez a megoldás különösen figyelemre méltó, hiszen a teszt során elért 5,8 literes átlagfogyasztás, amely városi és autópályás szakaszok keverékéből adódik, igazán impozáns teljesítménynek számít az autó méretéhez és teljesítményéhez viszonyítva.

Természetesen a motor rugalmassága is jelentősen hozzájárul ehhez: már 1500-as fordulatszámon elérhetjük a maximális nyomatékot, így nem szükséges folyton a váltókarhoz nyúlnunk. A váltó működése precíz és világos, csupán a tolatásnál kell egy kicsit nagyobb erőt kifejtenünk a karra. A futómű beállítása inkább a kényelmet helyezi előtérbe, mintsem a sportos élményt, de ennek ellenére az autó rendkívül stabil, és a kanyarokban bátran megengedhetjük magunknak egy kis keménykedést...

Related posts