Kreatív Online - Szeptember 28-án került megrendezésre a World News Day, egy esemény, amely a hírek világának fontosságára és a megbízható tájékoztatás szerepére helyezte a hangsúlyt.


A World News Day évente szeptember 28-án kerül megrendezésre, míg a hozzá kapcsolódó kampány szeptember 23-tól 28-ig terjed.

A World News Day egy globális hírügynökségi kampány, amelynek célja, hogy felhívja a közvélemény figyelmét az újságírók szerepére a hiteles hírek és információk szolgáltatása terén, amelyek a polgárokat és a demokráciát hivatottak szolgálni. A World News Day-t a World Editors Forum, a Canadian Journalism Foundation (CJF) és a Project Kontinuum szervezi.

A kampány részeként megjelent egyik nyílt levélben két Nobel-díjas és kilenc másik neves közgazdász figyelmeztet: az egészséges gazdaságok, a demokráciák és a civil társadalom működéséhez elengedhetetlen a minőségi újságírás. Azonban a világban egyre terjedő autoriter rezsimek idején a megbízható újságírás – amely nemcsak számon kéri a hatalmat, hanem segít a polgároknak megérteni a társadalmi kérdéseket és kifejezni véleményüket – komoly kihívásokkal néz szembe, beleértve a finanszírozási nehézségeket is. Ezek a neves közgazdászok, akik a közérdekű média szakértői csoportját alkotják, arra figyelmeztetnek a kormányzati vezetőknek, hogy a jelenlegi tendencia milyen súlyos következményekkel járhat számukra, az általuk irányított gazdaságok számára és az általuk képviselt népeknek. Kérik őket, hogy lépjenek fel a közérdekű újságírás megőrzése és megerősítése érdekében, mielőtt elérkezne a végső határ.

A kampány keretein belül különféle kreatív anyagok láttak napvilágot, köztük egy figyelemfelkeltő karikatúra, melyet Zapiro alkotott meg. Emellett egy 13 nyelven elérhető videó is készült, valamint 11 véleménycikk, nyomtatott hirdetések, bannerek, és aktív közösségi média posztok gazdagították a kommunikációt.

Related posts