Lázár a saját élményeire és tapasztalataira támaszkodva próbálta megbecsülni, hogy mennyibe is kerülhetne az M76-os autópálya.


A DK közadatigénylése nyomán a bíróság előtt az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium elismerte, hogy nem álltak rendelkezésre számítások arra vonatkozóan, amikor Lázár bejelentette, hogy a 44 kilométeres autópályaszakasz költsége 400 milliárd forint lesz.

Az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium gyakorlatilag elismerte, hogy Lázár János tárcavezető a Zalaegerszeget Keszthelyel összekötő M76-os út költségét, 400 milliárd forintot, mindenféle megalapozott számítás nélkül határozta meg. Az ügy hátterében a DK által benyújtott közérdekű adatigénylés állt, amely végül peres eljáráshoz vezetett. A per eredményeként a minisztérium képtelen volt bármilyen releváns adatot szolgáltatni a projekttel kapcsolatban.

A 400 milliárd forintos költségvetés minden idők legdrágább autópálya-építésének ígéretét hordozta magában. A 44 kilométeres szakaszra vetítve ez kilométerenként több mint 9 milliárd forintos kiadást jelentett volna. Azonban a projektet a nehéz költségvetési helyzetre való hivatkozással végül leállították.

A perből világos, hogy "...a miniszter hasraütésre mondta be a gigantikus számot" - írta a 24.hu-hoz eljuttatott közleményében a DK, amely szó szerint idézte a minisztériumot: "Lázár János nyilatkozata mögött nincsenek minisztériumi számítások, hanem a miniszter úr a saját tapasztalatai alapján (...) becsülte meg ezt a 400 milliárd forintot".

Related posts