Élményautózás a csúcsra járatva: felfedeztük a legfrissebb Porsche 911 GT3 varázsát!

A legújabb Porsche 911 GT3 két különböző aero csomaggal és váltóválasztékkal érkezik, így a sportautók szerelmesei igazán személyre szabott élményben részesülhetnek. Ez a szuperkönnyű, szívómotoros, hátsókerék-hajtású gép igazi adrenalinfakasztó, amely minden egyes kanyarban és egyenesben megmutatja, mit jelent a teljesítmény és a precizitás.
A Porsche tavaly ősszel bemutatta a megújult 911-es modell egyik legizgalmasabb verzióját, a faceliftes 911 GT3-at, amely kiválóan alkalmas mind a közúti, mind a pályaautós élményekhez. E rendkívüli autóval a párizsi Rétromobile 2025 rendezvényen volt lehetőségünk testközelből találkozni, és elmerülni a részletek varázsában.
Ahol nem mellesleg korábbi, hasonlóan izgalmas modelleket is kiállított a német gyártó:
Első ránézésre a kifutó modell és az új GT3 között nem könnyű észrevenni a különbségeket, azonban a szakértők az új mátrix LED fényszórók és a továbbfejlesztett aerodinamikai csomag révén gyorsan képesek megkülönböztetni a legújabb verziót.
A 911 GT3 újabb generációja most már elérhető a nagy hátsó légterelővel ellátott normál és hátsó szárny nélküli Touring változatokban. Az autó 4 literes, 6 hengeres szívó boxermotorja a legújabb fejlesztéseknek köszönhetően még hatékonyabbá vált, és sikerült mérsékelni a károsanyag-kibocsátást is. Emellett a műszerfal bal oldalán ismét megjelent az ikonikus, elforgatható slusszkulcsot utánzó indítórendszer, amely egyedi karaktert kölcsönöz az autó belső terének.
Az 510 lóerős teljesítmény továbbra is megmaradt, azonban a csúcsnyomaték 470 Nm-ről 450 Nm-re csökkent. Ennek ellenére a rövidebb végáttételű hatfokozatú manuális, valamint a hétfokozatú duplakuplungos automata váltó révén a gyorsulás még mindig elképesztő.
Ez a hátsókerék-hajtású sportautó, amely 9000-es maximális fordulatszámmal büszkélkedhet, lenyűgöző teljesítményt nyújt. A kivitel függvényében mindössze 3,4-3,9 másodperc alatt képes megtenni a 0-100 km/h sprintet, míg a végsebessége 311-314 km/h között mozog. Az autó dinamikája és gyorsulása igazi élményt nyújt a vezetés szerelmeseinek.
Említést érdemel továbbá az opcionális hátsó üléssor, a szuperkönnyű lítium-ion akkumulátor, a magnéziumfelni, a 9,9 millió forintos szupersportos és bukókeretes Weissach csomag, illetve az alig 1420 kilogrammos alaptömeg.
A 20-21 colos kerekekkel szerelt, továbbfejlesztett futóműves és optimalizált kormányzású új Porsche 911 GT3 magyarországi alapára 91,3 millió forint, a kerámiakompozit fékrendszer felára 4,6-5 millió forint, az egyedi fényezésekért pedig 5,2 millió forintot kérnek el.
Aki ennél is ütősebb 911-esre vágyik, annak továbbra is ott az elképesztő aerodinamikai csomagos, szuperkönnyű és 525 lóerős GT3 RS, mely minimum 108,4 millió forint kifizetését követően vezethető haza.