A Volvo ismét megmutatta innovatív szellemét, hiszen már a biztonsági öv is mesterséges intelligenciát alkalmaz. Ez nem csupán egy egyszerű újítás, hanem a jövő autóiparának újragondolása, ahol a technológia és a biztonság kéz a kézben jár. Az autógyártó


1959-ben ők voltak az úttörők, akik először vezették be a hárompontos biztonsági övet.

A Volvo bemutatta a világ első, multiadaptív biztonsági övét, amely az utas testalkatához és üléshelyzetéhez igazítja az ütközési reakcióját. Az új övrendszer 2025-ben debütál az EX60 elektromos SUV-ban. Az öv máshogy reagál egy nagyobb testalkatú felnőttnél, mint egy kisebb termetű személynél, hogy minimalizálja a fej-, mellkas- vagy bordasérüléseket.

Fontos megemlítenünk, hogy amikor a svéd cég 1959-ben bemutatta az akkori jövő biztonsági övét, a hárompontos rendszert, a média egy része ezt az újítást "emberi jogok elleni bűncselekménynek" minősítette. Az emberek többsége szkeptikusan, kétkedve és dühösen reagált. Ma már azonban egyértelmű, hogy ez a rendszer a passzív biztonság egyik legfontosabb eszköze, és a használata mára általánosan kötelezővé vált.

Az új rendszer működését, amely mesterséges intelligenciát is használ, több érzékelő támogatja, amelyek figyelik az utas magasságát, súlyát, pozícióját, de az autó környezetéből származó ütközési adatokat is elemzi. A jelenlegi három terheléshatároló profil helyett tizenegy különböző beállítással tudja szabályozni az öv által kifejtett erőt, ami finomabb és személyre szabottabb védelmet tesz lehetővé. A technológia, amelynek fejlesztése a ZF Lifetech-kel közösen történt még a vezeték nélküli szoftverfrissítéseket is támogatja.

Related posts