A BYD jelentős árcsökkentést hirdetett meg, ami drámai hatással volt a részvényeinek értékére, és így azok árfolyama meredeken zuhant.


A következő Signature befektetői klubunk keretében a globális autóipar leglényegesebb kihívásait és a szektor részvénypiaci jövőbeli lehetőségeit fogjuk megvitatni.

A BYD részvényei 8,3%-os visszaesést könyvelhettek el, míg versenytársaik, mint a Li Auto, a Great Wall Motor és a Geely, szintén jelentős, több mint 5%-os csökkenéssel küzdöttek. A befektetők láthatóan aggodalommal figyelik az elektromos autók piacán egyre fokozódó árversenyt, ami a vállalatok teljesítményére is komoly hatással van.

A BYD június végéig tartó különleges akciója friss impulzusokat hozott az iparágban zajló árversenybe. Miközben az elektromos autók értékesítései összességében rekordmagasságokba emelkedtek, a növekedés dinamikája azonban már kezdett lelassulni.

A gyenge fogyasztói kereslet fellendítése érdekében – amelyet Kína általános gazdasági nehézségei tovább súlyosbítanak – az autógyártók drasztikus árcsökkentéseket vezettek be a világ legnagyobb autópiacán. Ennek ellenére a kereskedők készletszintje áprilisban 3,5 millió autóra emelkedett, ami 57 napnyi készletet jelent, és a CPCA adatai alapján ez a legmagasabb érték 2023 decembere óta.

A BYD 20%-kal csökkentette a Seagull kisautó árát, ami így már csak 55 800 jüanba (2,7 millió forint) kerül. A legnagyobb, 34%-os árcsökkentést a Seal kétmotoros hibrid szedán esetében hajtották végre, amelynek ára 102 800 jüanra (5 millió forint) csökkent.

Az utóbbi időszakban a BYD arra törekedett, hogy felszámolja a régebbi modelljeit a készleteiből, különösen azokat, amelyek nem tartalmazzák az új vezetéstámogató funkciókat. Ezen innovációkról a vállalat februárban tett bejelentést, miszerint bizonyos modelljeiben ingyenesen elérhetővé teszi azokat. Ez a stratégiai irányváltás azonban nem zajlott zökkenőmentesen, és tovább súlyosbította a már eleve nehéz helyzetben lévő kereskedők kihívásait.

Bár egyes kedvezmények már április óta elérhetők, a hivatalos bejelentés egyértelmű üzenetet hordoz arról, hogy mennyire kihívásokkal teli a piaci környezet.

- állították a Morgan Stanley szakértői.

A BYD legújabb árcsökkentései várhatóan dominóhatást fognak kiváltani a piacon, hiszen a versenytárs autógyártók kénytelenek lesznek reagálni és csökkenteni áraikat. Ez pedig tovább szorítja az amúgy is szűkös nyereséghatárokat. Az erősödő árverseny nyomást gyakorol sok vállalat pénzügyi teljesítményére, ami egyre nagyobb veszteségekhez és az iparág konszolidációjához vezethet.

Arra számítunk, hogy a versenytársak követni fogják a BYD árcsökkentését

A Citi elemzői szerint a Chongqing Changan Automobile a hétvégén bejelentette, hogy 25 000 jüanos kedvezményt kínál a Deepal S07 modellhez. Ezen kívül a Zhejiang Leapmotor Technologies is módosította a C16-os és C11-es modelljeinek árképzését.

A Citi becslése szerint a hétvégi kedvezmények után a BYD kereskedéseiben a forgalom 30-40%-kal nőhetett az előző héthez képest.

Ha a fokozódó érdeklődés végül eladásokká transzformálódik, a BYD májusi értékesítési adatai jelentős növekedést mutathatnak. Az áprilisi hónapban a vállalat rekordot döntött, ami azt is jelzi, hogy a szélesebb iparági kihívások ellenére sikeresen halad az 5,5 millió darabos éves értékesítési célja felé. A cég dinamikus fejlődése bizakodásra ad okot a jövőt illetően.

A BYD folytatja a nemzetközi terjeszkedését, és áprilisban történelmet írt: először sikerült több elektromos autót értékesítenie Európában, mint a Tesla, amely évek óta uralja a kontinens elektromos járműpiacát.

Címlapkép forrása: Sean Gallup/Getty Images fotóügynökség.

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Related posts