Max Verstappen Szuzukában lenyűgöző teljesítményt nyújtott, ami egyértelműen bizonyította, hogy igazi bajnok.

Egy kitartó Red Bull-lal váltotta valóra a győzelmet a rajtelsőség, meglepően maga mögé utasítva a papíron erősebb McLareneket, míg csapattársa a 12. pozícióban végzett. Lando Norris és Oscar Piastri pedig a második és harmadik helyért járó értékes pontokat gyűjtötték be.
Meglepetésként és pályacsúccsal zárta az időmérő edzést Max Verstappen Szuzukában, egy olyan Red Bull volánjánál, amely papíron nem tűnt alkalmasnak ilyen kiemelkedő teljesítményre. Ennek következtében a McLarenek idén először kerültek a négyszeres világbajnok árnyékába. Az a tény, hogy az utolsó három japán versenyén mindannyiszor győzelmet aratott a pole pozícióból, csak fokozta a rivalizálás izgalmát, hiszen a többiek számára most még inkább érezhető a nyomás - még akkor is, ha a Red Bull több szempontból is kihívásokkal küzd.
A mezőny esőfelhők árnyékában indult útnak, és a vizes foltok extra figyelmet követeltek meg a versenyzőktől. Az első kör végére azonban a tíz legjobban teljesítő pilóta változatlan sorrendben haladt, ahogyan a rajtnál elhelyezkedtek. Verstappen megőrizte vezető pozícióját, míg Lando Norris és Oscar Piastri feszített ütemben üldözték őt a két McLaren volánjánál. Charles Leclerc Ferrarija mögött a Mercedes duó, George Russell és a fiatal tehetség, Kimi Antonelli következett. A Racing Bulls újonca, Isack Hadjar a hetedik helyen haladt, míg a top tíz zárását Lewis Hamilton (Ferrari), Alexander Albon (Williams) és Oliver Bearman (Haas) tették teljessé.
Tíz kör után a legnagyobb csata Leclerc és Russell között zajlott az első tízben, miközben Verstappen stabilan két másodpercre volt képes maga mögött tartani Norrist. Újabb tíz körrel később Norrisnak sikerült felzárkóznia Verstappenre, miközben Piastri volt az, aki az élmezőnyből megnyitotta a kerékcserék sorát. A csapattársa Verstappennel együtt érkezett a bokszba, aminek kisebb kakaskodás lett a vége a kijáratnál, a hollandnak viszont sikerült Norris előtt tartania a Red Bullt, büntetőügyi következményei pedig nem lettek az incidensnek.
Kimi Antonelli lenyűgöző teljesítménye rendre felkeltette a figyelmet, hiszen minden idők legfiatalabb pilótájaként néhány körön át ő állt a verseny éllovasaként. A kerékcseréje után azonban a hetedik helyen folytatta a küzdelmet.
A Pirelli egy izgalmas kiállásos versenyt vetített előre, így miután a mezőny átvészelte ezt a kihívást, a McLarenek előtt egyre nehezedett a feladat, hogy megelőzzék Max Verstappent. A lágy gumikat csupán két versenyző, Liam Lawson és Carlos Sainz vállalták be, remélve, hogy ez a keverék még 19 kört bírni fog.
15 körrel a vége előtt Norris és Piastri megkezdte az élen álló Verstappen ostromát, de a holland világbajnok tartotta magát, az izgalmak így sokkal inkább mögötte zajlottak, a két McLaren ugyanis remek kis csatát hozott össze az utolsó körökre. Piastri kevesebb mint egy másodpercre csökkentette a hátrányát Norrishoz képest, és szabad utat kaptak ahhoz, hogy egymással versenyezzenek, az ausztrálnak ezt nem is kellett kétszer mondani. A sorrenden azonban már egymás között sem tudtak változtatni, Max Verstappennel szemben pedig eszköztelenek voltak a Japán Nagydíjon.