Rendkívüli felfedezésre bukkantak a szegedi BYD gyár építési területén.


Szeged BYD építési területén végzett régészeti munkálatok során egy avar kori temető és egy egykori település nyomait fedezték fel a szakemberek.

A Magyar Nemzeti Múzeum és a Móra Ferenc Múzeum régészei egy figyelemre méltó megelőző feltárást végeztek a szegedi BYD autógyár építkezési területén.

Sóskuti Kornél, a Magyar Nemzeti Múzeum csoportvezető régésze a Szeged.hu-nak nyilatkozva elárulta, hogy felfedeztek egy lenyűgöző, 152 sírt tartalmazó avar kori temetőt. A régész szerint a sírok között találtak egy gyönyörű arany fülbevalót, valamint egy csengőt, amely a Bizánci Birodalom területéről származik. Sóskuti hozzátette, hogy a temető a VI. század végére és a VII. század elejére datálható, ami újabb izgalmas részletekkel gazdagítja a korszak történelmét.

A temető területén a régészek izgalmas településnyomokat fedeztek fel. A Szeged Televízió beszámolója szerint a helyszínen késő középkori és népvándorlás kori emlékek kerültek elő, például tárolóvermek, kutak, valamint állattartáshoz kapcsolódó karámok nyomai. Jelenleg a BYD területének felét már sikerült feltárniuk a szakembereknek.

Attila, a hunok királya a magyar nyelvterületen a mai napig nagy népszerűségnek örvend, míg Nyugat-Európában a gonoszság és a barbárság szimbóluma. A szegedi Móra Ferenc Múzeum régészei rendszeresen kapnak bejelentéseket arról, hogy hol lehet az egykori hun vezér aranykoporsója. Egyes feltételezések szerint egy ilyen helyszín a Szegeden épülő kínai e-autógyár területe. Az Index ellátogatott a BYD területén folyó ásatásokra, hogy vajon tényleg megkerül-e már a fejedelmi lelet.

"Csak egy dolog biztos: Attila sírját itt fogjuk megtalálni" - viccelődött Botka László a BYD kínai befektetőivel, miközben aggodalmukra reflektálva elmesélte, hogy már ötvenedszer kérdezték tőle, várható-e valamilyen értékes régészeti lelet felfedezése a gyár számára kijelölt 300 hektáros területen. A szegedi polgármester erről egy lakossági fórum keretében beszélt, ahol részletezte az e-autógyár és a város közötti tárgyalások alakulását. A kínai befektetők "rendkívül érzékenyek voltak" a régészeti kutatásokra, mivel tartottak attól, hogy egy jelentős lelet felfedezése teljesen felboríthatja a gyár építési ütemtervét.

Related posts