Nagy izgalommal értesítünk mindenkit, hogy elindul az M0-t tehermentesítő M8-as folytatásának építése! A projekt célja, hogy javítsa a közlekedést és csökkentse a forgalmi terhelést a környező területeken. Az új útvonal elősegíti a gyorsabb és kényelmeseb

2031-re egy új autópálya épül Komáromtól egészen a román határig, amely jelentősen kikerüli Budapestet, valójában párhuzamosan haladva az M0-ssal.
Megkapták az összes szükséges engedélyt, így végre megkezdődhet Magyarország régóta várt új autópályájának építése, amelyet a "vidéki M0" néven is emlegetnek – számol be róla a vg.hu. Lázár János bejelentése szerint az M8-as szakasz Dunaújváros és Kecskemét között a magyar közlekedésfejlesztés egyik kiemelkedő projektje lesz. A célja pedig az, hogy tehermentesítse a déli irányból érkező forgalmat az M0-ás autóúton.
Lázár János július 25-én egy különleges interaktív videós fórumot hívott életre, ahol körülbelül ezer üzenet, kérdés és észrevétel érkezett a résztvevőktől. Az építésügyi miniszter aktívan válaszolt ezekre a beérkezett észrevételekre, és örömmel tájékoztatott arról, hogy a nyomvonalviták már rendeződtek.
A beruházás kivitelezése a koncessziós társaságra hárul, amely már megkapta az összes szükséges engedélyt. A tervek alapján az M8-as szakasz 2031-re fog teljesen elkészülni.
Az M8-as autópálya Kecskeméttől Sárbogárdig terjedő szakasza már jól ismert, és a tervek szerint a továbbiakban Komáromig folytatódik M200-as néven, egészen az M1-es autópályáig. A Duna felett a Pentele híd ível át, amely fontos szerepet játszik a közlekedésben.
Az M8-as autópálya fejlesztése szorosan összekapcsolódik az M44-es beruházással is. Amennyiben megvalósul az M44 romániai szakasza, Budapestet elkerülve lehetővé válik a kelet-nyugati kereskedelem és fuvarozás gördülékenyebb lebonyolítása, például Ausztria és Románia között. Ez a fejlesztés nemcsak a két ország közötti forgalmat könnyíti meg, hanem a déli irányú szállítmányozás is zökkenőmentesebb lehet, elkerülve a nagyobb városi forgalmat.