Sainz: Leclerc valószínűleg nem örül, de én sem érzem magam elégedettnek | M4 Sport
Nemcsak Charles Leclerc, Carlos Sainz is mérges volt a Ferrarinál uralkodó káosz miatt. Miközben kicsit odaszúrt a dühöngő csapattársának, főnökük biztos benne, hogy mindent rendezni tudnak.
A Las Vegas-i Nagydíj során a Ferrari pilótái, Carlos Sainz és Charles Leclerc, a 3-4. helyezéseikkel talán a maximumot hozták ki a versenyből, de ennek ellenére elégedetlenül hagyták el a pályát. Sainz a kerékcserék során felmerült problémák miatt volt frusztrált, míg Leclerc-nél a verseny során kialakult helyzet okozott csalódást. Bár mérnöke biztosította arról, hogy csapattársa nem fogja megelőzni, Leclerc végül mégis hátrányos helyzetbe került, miközben ő a gumik kímélésére összpontosított az első körökben. Ez a verseny nem csak a helyezések, hanem a versenystratégia és a csapatmunka szempontjából is tanulságosnak bizonyult számukra.
Leclerc a verseny végén dühösen kifakadt Sainz előzésével kapcsolatban. Úgy érezte, hogy "becsapták", hiszen míg ő korábban készségesen elengedte a spanyolt, addig Sainz nem tartotta be a korábban megbeszélteket.
Sainz hangsúlyozta, hogy a problémák a kiállásának késlekedésével indultak, és amikor végre elérkezett az idő, a boxutca bejáratánál váratlanul azt az utasítást kapta, hogy maradjon a pályán, mivel a gumik még nincsenek felkészítve a cserére.
Sajnos nem úgy alakult a verseny, ahogy szerettük volna. Kicsit hosszabb ideig maradtunk a pályán, mint ami indokolt lett volna, és végül két kört töltöttünk a kemény gumikon. Amikor már készültem a kiállásra, váratlanul megkezdődött a zűrzavaros rádiózás a bejáratnál, ami miatt elvesztettem egy kört, és a gumik már egészen elkoptak. Ráadásul el kellett engednem Charles-t is, és a boxutca bejáratánál is csúsztam, összesen talán két-három másodpercet veszítve a versenyidőmből. Ez lehetett volna az a kis idő, ami elég lett volna ahhoz, hogy versenyezhessek Lewisszal.
"Ez egyértelműen arra utal, hogy minden hétvégén a legjobb formádat kell hoznod. Az év során kiemelkedően teljesítettünk a stratégiai döntések és a versenykezelés terén, de sajnos a mai nap nem a miénk volt. Tanulnunk kell az eseményekből, és Katarban fejlődnünk kell" - fogalmazott Sainz.
Ami Leclerc dühöngését illeti, így nyilatkozott: "A közepes gumiabroncsot elhasználta, és amikor a kiállás előtt elé kerültem, már éreztem a különbséget. Aztán, amikor kemény gumikra váltottunk, nálam is megjelent a szemcsésedés. Ő gyorsan közelített mögöttem, így jól fel kellett mérnem a helyzetet."
Valamiért nem tudtunk kiállni, ami miatt egy körrel később kellett elengednem Charles-t, mint ahogy azt előre megfontoltuk, és ez rengeteg időt pazarolt el nekem. Aztán, amikor végre kész lettem volna a kiállásra, sajnos már nem volt rá lehetőségem.
"Legalább dobogósok lettünk, ezt megszereztem a csapatnak. De nem gondolnám, hogy a harmadik-negyedik helynél jobbat szerezhettünk volna ma" - mondta Sainz.
Leclerc rádiózására utalva finoman megjegyezte csapattársának: "Nem szeretem a rádiót panaszkodásra használni, és a médiát sem arra, hogy valakit bíráljak vagy bizonyítsak valamit. Sokkal inkább preferálom, ha a dolgokat zárt ajtók mögött beszéljük meg, mert az ilyen nyilvános megnyilvánulásoknak sosem jók a következményei."
A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur megnyugtatóan nyilatkozott Leclerc és Sainz közötti esetleges feszültségekről. "Nem látom okát az aggodalomra" – tette hozzá. "Mindig ugyanaz a forgatókönyv: néha kommentálnak, máskor meg nem. A levezető körök során sokszor olyan megjegyzéseket tesznek, amelyek nem tükrözik a teljes helyzetet. Biztos vagyok benne, hogy le fogjuk ülni, és mindent tisztázni fogunk, így nem lesz semmi probléma."
- mondta Sainz előzéséről.
"Ami Carlos kerékcseréjét illeti, elmagyaráztam, hogy Lawson ablakában volt, talán Cunodáéban, és ki akart állni, de mi kinn akartuk őt tartani. Ennek tetejébe sorrendet is kellett cserélnünk, szóval volt egy kis káosz. Amikor az autóban ülnek, akkor csak a saját nézőpontjukból látják a versenyt" - mondta a versenyzőkről Vasseur.
Sainz összességében nem hiszi, hogy bármit vesztettek a zűrzavarral. "Több kihívás és esemény volt, mint talán vártuk. Ugyanakkor ma a Mercedes volt a leggyorsabb autó, a gyorsabb csomag. George nagyon jó versenyt futott, míg mi nagyon szenvedtünk a szemcsésedés miatt, jobban, mint vártuk. Emiatt nem nyomhattuk igazán, nagyon kímélnünk kellett a gumikat, és nem használhattuk ki az autó tempóját. Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Nem a mi napunk volt."
A Ferrari 24 pontos hátrányból zárkózott fel a McLarenhez a konstruktőri bajnokságban, és Sainz úgy érzi, hogy a következő hétvégi Katari Nagydíj során változhat az erősorrend. "Bármilyen helyzet is adódik, a lehető legtöbbet kell kihoznunk belőle. Az utolsó versenyeken sikerült jól teljesíteni. Az időmérőn a második, a versenyen pedig a harmadik hely volt a csúcs. Katarban lehet, hogy csak az ötödik vagy hatodik helyre lehetünk képesek, mert az autónk nem igazán kedvez a katari pálya adottságainak. A McLaren várhatóan erős teljesítményt nyújt majd, és talán a Red Bull is, hiszen Austinban is jól szerepeltek az időmérőn. Valóban kihívásokkal teli hétvége vár ránk. Ezért is volt kulcsfontosságú, hogy maximális pontszámot szerezzünk most."