A szégyenlős önkényúr karaktere különös ellentmondásokat rejt magában. Miközben hatalommal bír, és irányítja a körülötte lévő világot, belső bizonytalanságai és gátlásai folyamatosan küzdenek a dominancia iránti vágyával. Minden egyes döntését, amelyet a


Magyarországon minden egyes esemény, legyen az formális vagy informális, szorosan összefonódik Orbán Viktor döntéseivel. A rendszer névadójának akarata, akár nyílt, akár hallgatólagos formában, elengedhetetlen ahhoz, hogy bármi megtörténhessen. Még egy húszfilléres sem indulhat el Pestről Budára az ő áldása nélkül.

A valódi bölcs uralkodók – ahogyan SaintTermészetesen! Kérlek, írd meg, hogy melyik szöveget szeretnéd egyedivé tenni, vagy mondd el, milyen témában szeretnél új szöveget!Exupéry A kis herceg című művében is olvashatjuk – csupán azt parancsolják, amit alattvalóik maguktól is megtennének. Egyfajta bölcsesség rejlik abban, hogy a felvilágosult abszolutizmus eszméjét képviselik. Magyarországon viszont, bármennyire is erősen rögzítve van a gránitszilárdságú Alaptörvényben a fékek és ellensúlyok rendszere, a hatalom megosztása és az emberi jogok védelme – mindezek, amelyek ideálisan a felvilágosult abszolutizmus alapkövei lehetnének – a valóságban mégis a korlátlan zsarnokság uralkodásához vezettek.

A jog fátylát leszaggatja a valóság, mert minden függetlennek mondott szervezet vezetője Orbán kegyence, az egyéni erőfeszítéssel szerzett jövedelem, illetve az ebből felhalmozott vagyon bármikor Természetesen! Kérlek, írd meg, hogy melyik szöveget szeretnéd egyedivé tenni, vagy mondd el, milyen témában szeretnél új szöveget! mintha az ősiség törvénye még érvényben lenne Természetesen! Kérlek, írd meg, hogy melyik szöveget szeretnéd egyedivé tenni, vagy mondd el, milyen témában szeretnél új szöveget! "visszaszállhat" az önkényúrra vagy az általa kijelölt személyre. A kapitalizmus és demokrácia díszletei között a hamisítatlan és korlátlan önkény uralkodik.

HA TE VAGY AZ URALKODÓ, AKKOR LÉGY FÉRFI! Az önkényúr, aki a médiában az érzékeny szívű nagyszülő vagy a gyermekeik jövője iránt aggódó szülő szerepét játssza, valójában inkább a katonásdi világához vonzódik. Szívesen néz szét a határkerítésnél, ünnepi beszédet mond a tisztavatásokon, és a brüsszeli vörös szőnyegen arról számol be, hogyan győzte le a kihívásokat, miközben a tárgyalóterem ajtaján kilépve a kérdésekkel hadakozó újságírókat csak félvállról kezeli. Talán nem véletlen, hogy külföldi diplomaták és újságírók előtt a kíméletlenségére büszkélkedik: "Megtanultam, hogy amikor lehetőséged van elbánni a riválisoddal, nem tűnődhetsz, hanem cselekedj!"

Az önkényúr ugyan látványos kézcsókot lehel hölgyismerősei "kacsójára", de a világért sem "genderezik". Az önkényúr megértően és megengedően elviseli ugyan, ha valaki a négy fal mögött teret enged az övétől eltérő szexuális orientációjának, ám nyilvánosan csak a férfiasság áradhat szabadon. Az önkényúr zakóját a háta szabásvonalától jó méterre maga előtt tolva lépdel katonásan, miközben hangos megjegyzéseket tesz, ha pocakosat lát a tábornokai között.

Az önkényúr gúnyosan tekint a latte avokádóra, miközben a "különleges" pálinka ízét élvezi, és a "kiváló" szalonnát majszolja katonatársaival. Együtt zengenek a fehérvári huszárok énekének dallamára, miközben a férfias erő és a hagyományok szelleme hatja át őket. Az önkényúr számára az érzelmek nem léteznek, vagy ha mégis, csupán a harag és megvetés formájában nyilvánulnak meg azok iránt, akik nem osztoznak az ő eszményeiben. Számára a világ egyszerű, mindenkinek a saját útját kell járnia, és aki nem az ő nyomdokain halad, az csupán méltatlan az ő figyelmére.

SÚJTSA MEGVETÉS AZT, AKI OLYAN POLGÁRI VILÁGOT ÁLMODIK, MELY SZÍNES, NYITOTT, ÉS KULTÚRÁK TÖMEGÉT ÖLELI ÁT. Az önkényúr nem mutat nyílt gyűlöletet, nem hirdet antiszemita vagy rasszista nézeteket, de számára mindig is az ő hazája áll az első helyen – legyen az Magyarország, Románia, Oroszország, Szerbia vagy Szlovákia. Az ő országában a kisebbségeknek el kell felejteniük anyanyelvüket, és ha ez nem tetszik nekik, akkor el kell hagyniuk ezt a földet, amely nem az ő hazájuk.

Az önkényúr nem alkalmaz fizikai erőszakot a kisebbségekkel szemben, de azt várja el, hogy saját kultúrájukat és nyelvüket csupán a négy fal között őrizzék meg. Így a homoszexuálisok is maradjanak otthon a homokozójukban, és ne zavarják azokat, akiknek az önkényúr hazája a legfontosabb. Az önkényúr nem azért küldi gyermekeit külföldre, hogy megismerkedjenek a sokszínűséggel, hanem hogy végre belássák: a legjobb hely a világon az otthonuk.

Az önkényúr nem akar utánozni senkit, nem akar tanulni senkitől, ő őrzi a szuverenitását, végképp nem enged beleszólást vagy beszólást senkinek. Az önkényúr fehéreket keres az európaiak között, és kitilt minden európait, ha nem eléggé fehér. Az önkényúr számára időszerű, soron következő, "soros" csak a hurkába töltésre váró kóser disznó lehet. Az önkényúr a "szép, nemes és választékos elitről" prédikál a személyes példamutatás mintája helyett, hirdeti, hogy a csapata a centrális politikai erőtér birtokában a senki által meg nem kérdőjelezhető "nemzeti ügyeket" a "maga természetességével képviselje". Közben lépten nyomon foszlik le róla a magasztos emelkedettség máza, hogy a helyén az őszinte önzés habzsoló természete érvényesüljön. Ahogy a költő fogalmaz: "Még nem volt olyan disznó, ki elájult, mikor meglátta a moslékos vályút." (József Attila)

AZ ÖNKÉNYÚRNAK VALÓSÁGOS JELENE, RAGYOGÓ SZÍNEKKEL FESTETT JÖVŐJE VAN, MIKÖZBEN A MÚLTJA FÉLHOMÁLYOS, VAGY SÖTÉT, VAGY LETAGADOTT. Az önkényúr szégyenlősen tagadja, hogy valaha gondolkodó ember, polgárjogi harcos, liberális volt. Az önkényúr múltját fekete vásznak leplezik, mert nem arra büszke, hogy ragyogóan éleseszűen, szorgalmával és akkor nem megkérdőjelezett egyenességével a semmiből, a falu utolsó házából emelkedett az ország első palotájába.

A múltból csupán a (bűn)szövetség maradt fenn, miközben sikerült átverni az akkori pártállam megmaradt bábjait és a versenytársakat. A vallásháborúk idején ismert jelszót – "Akié a föld, azé a vallás" – újraértelmezték, úgy, hogy akié a pártpénz, azé a párt; aki pedig finanszírozza a párt tagjait, az uralkodik felettük.

A jelen minden apró részlete az önkényúr hatalmában áll. Ő osztja el a közpénzeket – beleértve a dán, német és holland adófizetők által pénzelt forrást – mint valami zsákmányt, és ő határozza meg, hogy ki az, aki dominálhat egyTermészetesen! Kérlek, írd meg, hogy melyik szöveget szeretnéd egyedivé tenni, vagy mondd el, milyen témában szeretnél új szöveget!egy ágazatban, és ki lehet az ország büszkesége. A jövő színei attól válnak élénkké, hogy az országhatárokon belül senki másnak nincs joga az eget kékre festeni, csak az önkényúrnak.

A jövő vibráló színei azonban fokozatosan elhalványulnak, mivel a piaci dinamikák nem ismernek határokat, és nem maradhatnak a diktátor szigorú felügyelete alatt. Egyrészt kitörnek a keretek közül: ha a rendszer nem nyújt számukra megfelelő alternatívát, az emberek otthagyják az önkényurat, magukkal viszik a családot, a megtakarításaikat, másrészt viszont be is hatolnak a rendszerbe, és elegendő erőt képviselnek ahhoz, hogy megrengethessék az önkényúr látszólag legyőzhetetlen hadseregét. Egyetlen gázhiány is elegendő ahhoz, hogy komoly problémák merüljenek fel. Talán ezért nem engedheti meg magának, hogy megértő és türelmes legyen. Az önkényúrnak szégyenkeznie kellene, ha még maradt benne valami az emberiességből.

"Falamon függ egy japán fametszet, / Egy gonosz szellem arannyal festett maszkja. / Részvéttel nézem / Homloka kidagadt ereit, melyek jelzik, / Milyen megerőltető gonosznak lenni." Bertolt Brecht: A gonoszság maszkja (Die Maske des Bösen), fordította: Eörsi István.

Természetesen! Kérlek, írd meg, hogy melyik szöveget szeretnéd egyedivé tenni, vagy mondd el, milyen témában szeretnél új szöveget!

A cikkben megjelenő vélemények nem feltétlenül tükrözik szerkesztőségünk álláspontját. Lapunk fenntartja magának a jogot a beérkező írások szerkesztésére, rövidítésére.

Related posts