Természetesen, egy idősebb nő és egy nála fiatalabb férfi között is lehet szexuális kapcsolat. Az ilyen kapcsolatok dinamikája sokszor izgalmas és új perspektívákat kínálhat mindkét fél számára. A kor különbségei nem feltétlenül jelentenek akadályt, sőt,


Nem kevés tabut feszeget Budapest legújabb játszóhelye, a Bástya Színház az első előadásán. A Minden jót, Leo Grande az azonos című mozi színpadi adaptációja, de még azokat is jócskán meglepheti, akik látták a filmet. Udvaros Dorottya és Medveczky Balázs szenzációsat játszik Keresztes Tamás rendezésében, a színpadi változatot Góczán Judit dramaturg készítette.

Amint belépünk a pici színpad előtti nézőtérre, Udvaros Dorottya, vagyis Nancy Stoke, a nyugdíjas hittantanár már ott ül egy franciaágy szélén, ölében egy hatalmas, fekete ridiküllel, amely úgy tűnik, mintha titkokat rejtene. Feszülten mered a távolba, miközben helyet foglalunk, és a légkör olyan intim, mintha mi is részesei lennénk annak a szállodai szobának, ahol Nancy valakire vagy valamire vár, és a várakozás feszültsége szinte tapintható.

Egyszer csak felpattan, és odalép egy képzeletbeli tükörhöz, hogy rúzsozza ki az ajkait. Ekkor lép be egy fiú, fején a fülhallgató, láthatóan egy cím után kutatva. Egy pillanatra összetalálkozik a tekintetük a színpadon, kezeik szinte összeérnek, de mégsem látják egymást, hiszen a nő egy szállodai szobában tartózkodik, míg a férfi az utcán bolyong. A jelenetből mégis árad az az érzés, hogy ha nem lennének ennyire távol egymástól, talán sosem figyelnének fel a másikra.

Aztán hirtelen kopogás hallatszik, és az ajtóban megjelenik egy vonzó, barátságos fiatalember, aki Leo Grande néven mutatkozik be. Nem sokkal később világossá válik, hogy a két fiatal miért találkozott a szállodai szobában, és hogy mit terveznek. De azért nem kell azonnal a dolgok mélyére ásniuk; a helyzetet nem érdemes túlságosan elkapkodni.

Nancy Stoke nem tudja csak úgy a fiú karjaiba vetni magát, számos okból kifolyólag. Egyrészt vágyik arra az élményre, amit a házassága 31 éve alatt sosem tapasztalt meg, de közben folyamatosan gyötri a kérdés: vajon szabad-e ezt tennie? Maradjon csak a titkos vágyakozása, vagy valóra váltsa azt, amit pénzért megkaphat? Emellett, hiába tudja, hogy a fiú szexmunkás, mégis izgatja a gondolat, hogy mit is gondolhat róla valójában.

Leo Grande karaktere valóban sok érzelmi mélységgel rendelkezik, és az, hogy miért vállalkozik ilyen tevékenységekre, összetett kérdés. Talán az elhanyagoltság vagy a gyermekkori bántalmazás hatásai játszanak szerepet a felnőttkori döntéseiben, de lehet, hogy egyszerűen csak a felnőtté válás, az önfelfedezés és a szexualitás területén keres keresztül szeretne tapasztalatokat gyűjteni. A magány és az intimitás hiánya is motiválhatja, hiszen sokan élik meg a felnőttkorukat úgy, hogy nem találják a helyüket a világban. Leo Grande vállalkozása talán egyfajta kísérlet arra, hogy újra felfedezze önmagát, és olyan élményeket szerezzen, amelyek elmúlt élete során hiányoztak. Az, hogy mi tetszik a történetben, az a karakterek mélysége és a kapcsolatok dinamikája, amelyek sokkal többet árulnak el az emberi természetről, mint elsőre gondolnánk.

Az együttlét több, mint csupán szavak cseréje. A beszélgetések mögött mindig ott rejtőzik egy sor direkt kérdés, amelyek mindegyike mélyebb válaszokat kíván. Nancy kérdései előtt a fiú őszinte és nyitott, azonban elérkezik az a pillanat, amikor meg kell vonni a határokat. Mi történik, ha a másik fél nem tartja tiszteletben a játékszabályokat? A válaszok nem csupán megnyugtatóak, hanem felfedik a kapcsolat dinamikáját is, amelyben a bizalom és a tisztelet kulcsszerepet játszik.

Udvaros Dorottya és Medveczky Balázs szenzációs páros. Kedvesek, viccesek, és azt is elhisszük nekik, amikor drámaira fordul a helyzet. Ahogy Udvaros Dorottya Nancyként egymás mellé rendezi a papucsát, összehajtogatja a fiú ledobott pulóverét, majd előveszi a táskájából a listát, és felolvassa, hogy milyen szexpózokat szeretne kipróbálni, annyira vicces, hogy hangosan nevet az egész nézőtér.

Medveczky Balázs Leója olyan kedves és megnyugtató lény, hogy a vele való beszélgetés éppoly kellemes élmény, mint az ágyba bújás. Kettejük találkozása mindig maximális élvezetet nyújt. Mindketten bátran néznek szembe múltjukkal és emberi kapcsolataikkal, felfedik egymás előtt a legféltettebb titkaikat és gondolataikat, mindezt pedig dinamikusan, hatásosan, és elgondolkodtató módon teszik. Emellett sosem veszítik szem elől a lényegét a dolgoknak: a buja vágyak beteljesítését, ami jóval több, mint csupán fizikai együttlét. Ez az élmény energiát ad, felszabadít, és színesebbé varázsolja a világot.

És közben jönnek a poénok, amikor Nancyből előbújik a pedagógus, és kérdez valami nagyon oda nem illőt, rögtön hozzáteszi: "Jaj, most elrontottam a hangulatot." Mire Leo: "Miért, volt hangulat?", és hozzá olyan pimaszul mosolyog, hogy még a nyugdíjas tanárnőt is "fellazítja". Táncolnak, pezsgőt isznak a minibárból, és a végén már az orális szex részleteit is néven nevezik.

A Minden jót, Leo Grande című darab világpremierje a Bástya Színházban valósult meg, ahol a Katy Brand által megálmodott film színpadi adaptációját Góczán Judit dramaturg álmodta színpadra. Az előadásban Udvaros Dorottya és Medveczky Balázs mellett a tehetséges Mosolygó Sárát is láthatjuk, a rendezést pedig Keresztes Tamás végezte, aki különleges arányérzékkel formálta meg a produkciót.

Gondolkodjunk el saját előítéleteinken, és azon, hogy mennyire könnyen hajlamosak vagyunk megítélni másokat. Az ilyen hozzáállás nemcsak hogy megnehezíti a kapcsolatainkat, hanem el is pusztíthatja a családi kötelékeket. Érdemes megfontolni, hogy az elfogadás és a megértés helyett milyen gyorsan vonunk le következtetéseket, és ez milyen hatással van az életünkre és szeretteinkre.

Az Erzsébet körúti (bejárat a Dohány utca felől) Bástya Színház repertoárjában ezen kívül már megtalálható a női lélek bugyrait bejáró Egy vagyok Bacsa Ildikóval, a különleges koncertszínházi előadás, a Sweet Charity Auksz Évával, a Három és fél nővér, amely Csehov művének meglepő folytatásaként gondolja tovább a nővérek történetét Járó Zsuzsa, Herczeg Adrienn, Varga Lili és Tarr Judit előadásában, illetve a Skót mámor című francia vígjáték Kökényessy Ági, Nagy Enikő, Bardóczy Attila és Schlanger András közreműködésével.

Related posts