A Volkswagen legismertebb terméke, a currywurst, mostantól a szupermarketek polcain is elérhetővé válik!


A Volkswagen egyik legnagyobb slágere nem autó, hanem ínycsiklandó falat: a világhírű VW currywurst, vagyis currys kolbász, amely a szupermarketek hűtőpultjában várja, hogy a vásárlók felfedezzék. Ez a már-már legendás étel 1973-ban kezdte meg pályafutását a wolfsburgi gyár hentesüzemében, eredetileg kizárólag a gyár dolgozóinak ízlelőbimbóit kényeztetve. Azóta a currywurst nemcsak a Volkswagen szellemiségét, hanem a német gasztronómia egy különleges darabját is képviseli.

A currywurst hamarosan túllépett a gyár határain, és igazi kultikus étellé nőtte ki magát Németországban. 2024-ben a Volkswagen csak ebből a népszerű finomságból közel 8,6 millió darabot értékesített – ez több, mint amennyi autót adtak el ugyanebben az évben. Sőt, újító szellemüket bizonyítva, a vegán változat elkészítésére is kísérletet tettek.

Most egy újabb fontos állomásához érkezett a VW kolbász története: június 1-jétől Észak- és Kelet-Németország Edeka és Netto boltjaiban már előre elkészített, mikrohullámú sütőben könnyen melegíthető változatban is kapható, ráadásul ketchuppal együtt. A következő hetekben a termék országos szinten is elérhetővé válik.

Bár a currywurst nem szerepel a vállalat éves pénzügyi jelentéseiben külön tételként, iparági becslések alapján évente milliós eurós bevételt generál. Ráadásul saját Volkswagen cikkszámmal is büszkélkedhet: 199 398 500 A. A kolbász annyira szerves része a márkának, hogy amikor 2021-ben a VW megpróbálta bevezetni a vegetáriánus alternatívát, az alkalmazottak heves ellenállása miatt gyorsan visszavonták ezt a lépést.

Related posts