Trump olyan hatást gyakorol majd az amerikai iparra, amelyet eddig még soha nem tapasztaltunk.


A vámháború piacokra gyakorolt következményeivel, illetve a kiújuló globális versennyel foglalkozunk következő Signature befektetői klubunkon.

Farley a megbeszélések után tett nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a Ford osztja Donald Trump elnök célját, hogy virágzó amerikai autóipart hozzon létre, és várakozással tekint a

"párbeszéd folytatása felé a kormányzattal és a törvényhozókkal arról, hogyan lehet a legjobban megvalósítani ezt a jövőképet."

Hozzátette: "ha Trump sikerrel jár, ez lehet az egyik legjelentősebb vívmánya". Az amerikai elnök hétfőn jelentősen, "kivételek és mentességek nélkül" 25 százalékra emelte az acél- és alumíniumimportra kivetett vámokat március 4-i hatállyal. Múlt héten további 10 százalékos vámot vetett ki a kínai árukra, és hamarosan kölcsönös vámok bejelentésére készül minden olyan országgal szemben, amely vámot vet ki az amerikai importjára.

Az amerikai elnök korábban 25 százalékos vám kivetését jelentette be a kanadai és mexikói importra, mondván, hogy többet kell tenniük a kábítószer és a migránsok amerikai határon való átáramlásának megállításáért. Néhány határbiztonsági engedmény után Trump március 1-jéig szüneteltette a vámokat.

Amit észlelünk, az rengeteg kiadás és zűrzavar.

- mondta Farley kedden a Wolfe Research konferenciáján. Hozzátette, hogy

Hosszú távon egy 25%-os vámtarifa a mexikói és kanadai határon keresztül olyan mély sebet ejthet az amerikai iparon, amit eddig még soha nem tapasztaltunk.

A cégvezető hangsúlyozta, hogy amennyiben a kongresszus eltörli az elektromos járművekre vonatkozó támogatásokat, az komoly fenyegetést jelenthet a munkahelyek számára. Ez különösen aggasztó, mivel a Ford már jelentős összegeket fektetett be az akkumulátorgyártásba, valamint az összeszerelő üzemek fejlesztésébe Ohioban, Michiganben, Kentuckyban és Tennessee-ben.

A republikánus törvényhozók szerdán két törvényjavaslatot nyújtottak be, amelyek célja az elektromos autókra vonatkozó adókedvezmények visszavonása és az új elektromos autókra 1000 dolláros adó kivetése az útjavítások finanszírozására.

Related posts